OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Remote
- Uppdragslängd: Ca. 1 år
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Uppdragsbeskrivning
Kunden söker en senior kravanalytiker som kommer att arbeta med deras digitala tjänster. Kravanalytikern ansvarar för analysera verksamhetens behov och översätta dessa till systemkrav, samt säkerställa att kraven beskrivs på sådant sätt så att systemutvecklare och testare förstår kraven.
Arbetsplatsen är förlagd på distans vilket medför att det är viktigt att du känner en trygghet i att arbeta självständigt samt att ha sin dagliga ledare på annan ort. Kunden tillhandahåller arbetsdator och verktyg för distansarbete.
Arbetsuppgifter
- Arbetar med ett agilt arbetssätt (scrum).
- Utför kravfångst i nära samarbete med verksamheten, utvecklingsteamet och andra interna/externa beställare när produktkrav och verksamhetsprocesser ska översättas till systemkrav.
- Planerar och leder workshops för framtagning av krav.
- Ansvarar för att ta fram och upprätthålla kravdokumentation, bl.a. i form av användarberättelser.
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Minst 5 års arbete i utvecklingsteam
Minst 2 års arbetserfarenhet av:
- Kravanalys i utvecklingsteam
- Agilt arbete
- Webbaserade system
- Eftergymnasial utbildning inom Data/IT, eller motsvarande kompetens
- Certifiering inom kravanalys, exempelvis REQB
- Bra svenska i tal och skrift
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Hanterat regulatoriska krav under minst 2 projekt
- Jira och Confluence
- Frontend-utveckling eller UX-design
- Distribuerade (virtuella) team
- Tillgänglighetsanpassing enligt WCAG 2.0
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss genom att svara på bekräftande mailutskicket i samband med din ansökan.
På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag på 13 orter i Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Teamets motto är Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström