OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du vår nya kravanalytiker? Vi söker just nu en agil kravanalytiker som vill vara med och utveckla Finansinspektionens (FI) e-tjänst och handläggarstöd för tillståndsansökningar.
Om jobbet
Som kravanalytiker på avdelningen Tillstånd på FI kommer du att ha en nyckelroll i det fortsatta arbetet med att digitalisera ansökningar och verksamhetsprocesser i plattformen Pega. Du blir en del av ett tvärfunktionellt team bestående av systemspecialister från Tillståndsavdelningen och systemutvecklare från It. Din huvudsakliga roll i teamet är att driva arbetet med att hämta in, bryta ner och dokumentera de krav som kommer från systemanvändare och övriga intressenter. Tillsammans med teamet ser du till att ta fram rätt lösningar i plattformen. Du ansvarar för att samla in den information som behövs, formulera och dokumentera kraven samt att se till att kraven håller god kvalité. Du har en kontinuerlig och tät dialog med användare, både internt och externt, och med berörda it-team exempelvis genom att facillitera möten och hålla workshops. Du deltar och bidrar aktivt i design- och kravdiskussioner tillsammans med övriga i teamet.
Din utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som
• har en relevant utbildning
• har erfarenhet av att ha arbetat agilt med att ta fram och hantera krav för systemstöd för ärendehantering eller verksamhetsprocesser
• har kunskaper i process- och informationsmodellering
• uttrycker dig väl på svenska och engelska i både tal och skrift.
Det är meriterande om du
• har Pega-certifiering
• har erfarenhet av Pega eller likvärdig BPM-plattform (Business Process Management)
• har erfarenhet från offentlig sektor
• har erfarenhet av arbete med systemintegrationer
• har erfarenhet av UX.
Om dig
I det här jobbet behöver du
• bidra till ett gott samarbete
• planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt
• driva ditt arbete framåt och ta beslut inom ditt ansvarsområde
• kommunicera tydligt med olika målgrupper.
FI bidrar till ett stabilt finansiellt system, en hållbar utveckling och ett högt skydd för konsumenter. Vi erbjuder dig att arbeta med samhällsviktiga uppgifter, där du är med och påverkar den finansiella marknaden.
På FI arbetar cirka 600 personer och våra värderingar präglas av att vi är engagerade, beslutsamma, målinriktade och hjälpsamma. Vår arbetsplats ligger centralt i Stockholm. Det finns även möjlighet att delvis arbeta på distans.
Bra att veta
Vi baserar vår rekrytering på kompetens. Det innebär att vi noggrant definierar vilka kvalifikationer som efterfrågas och sedan utgår från dem genom hela rekryteringsprocessen.
Vi arbetar aktivt för mångfald och likabehandling och välkomnar därför medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Arbetspsykologiska tester ingår i rekryteringsprocessen.
På FI arbetar vi aktivt för att vara en attraktiv arbetsgivare där du som medarbetare trivs och utvecklas. Läs mer om hur det är att jobba på FI och vad vi erbjuder: https://www.fi.se/sv/om-fi/lediga-jobb/vi-erbjuder/
En anställning på FI kan innebära att säkerhetsprövning och registerkontroll görs enligt säkerhetsskyddslagen.
Sök jobbet
Välkommen med din ansökan som ska innehålla cv, personligt brev och relevanta intyg eller examensbevis.
Vi avböjer all hjälp med rekrytering och annonsering.
Anställningsform:
Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Omfattning:
Heltid
Kontaktperson:
Anna Cederberg, avdelningschef, 08-408 983 16
Sista ansökningsdag:
2022-10-05
Kontaktpersoner på detta företaget
Therese Thunström
Therese Thunström
+46730623372