OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi vill bli fler! Är du en erfaren kravanalytiker som söker nya utmaningar? Är du dessutom intresserad av att arbeta med utveckling i en myndighet med ett viktigt samhällsuppdrag? Då kan du vara vår nästa kollega - välkommen att läsa mer om tjänsten nedan!
Vi söker nu tre Kravanalytiker till avdelningen för E-hälsotjänster, enheten kompetens.
Denna befattning tillhör avdelningen E-hälsotjänster som bland annat ansvarar för förvaltning av stödregister enligt lagen om receptregister och förvaltar även register på andra myndigheters uppdrag. Informationen i registren används till exempel vid förskrivning, receptexpedition, rapportering av försäljningstransaktioner och nationell läkemedelsstatistik. Arbetet inom avdelningen bedrivs i en komplex och intressant sfär där farmacin möter tekniken.
Som medarbetare hos oss får du vara med och driva ett av de mest intressanta utvecklingsområdena i det svenska samhället: e-hälsa. För dig innebär det en möjlighet att kombinera din kompetens inom kravhantering med ett samhällsengagemang och en vilja att skapa nytta för Sveriges invånare.
Om tjänsten
I rollen som kravanalytiker kommer du att arbeta med kravfångst och kravspecificering inom projekt, uppdrag och förvaltning, i nära samverkan med utvecklare och andra relevanta roller som finns på myndigheten.
Du leder och dokumenterar workshops och kravmöten samt genomför analyser i samråd med verksamhetsansvariga. Vidare bevakar och medverkar du i genomförande och test inför driftsättningar av nya lösningar. Kravanalytikerna är en drivande kraft i att bibehålla såväl som att vidareutveckla den kravprocess som myndigheten tagit fram.
Vi söker dig som tycker om människor och vill skapa effektiva IT-system på ett analytiskt, smart och väldokumenterat sätt. Jobbet som kravanalytiker handlar om att vara länken mellan användarnas behov och teknikens möjligheter, det innebär att du kommer att ha många kontaktytor. Med hjälp av metoder, modeller och verktyg visualiserar du behoven i kravdokumentationen.
Enheten kompetens består idag av 20 medarbetare som är inriktade på projektledning samt krav- och verksamhetsanalys. Tillsammans vidareutvecklar vi rutiner och processer samt stöttar varandra i olika uppdrag.
Vi söker dig som har:
• Relevant utbildning eller arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Minst tre års erfarenhet som kravanalytiker från IT-nära verksamheter, från regelstyrda branscher eller myndigheter.
• Kunskap om modeller, metoder, tekniker och verktyg för kravanalys, och/eller verksamhets-,process- och systemutveckling samt förändringsarbete.
• Mycket goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och i skrift.
För att trivas och lyckas i denna roll har du ett strukturerat arbetssätt och en god förmåga att samarbeta med andra. Vi ser ockå att du som söker har en förmåga att se helheten och du är tydlig i din kommuniktation.
Meriterande för tjänsten är:
• Erfarenhet från arbete inom apotek, hälso- eller sjukvård.
Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga kompetenser.
Vad erbjuder vi
Vi erbjuder en stor möjlighet att vara med och skapa samhällsnytta i dagens och framtidens system inom e-hälsa. Vi arbetar med stora och transaktionskritiska system som påverkar samhället. Du kommer att omges av trevliga arbetskamrater som har kul på jobbet. Du får självklart förmåner som t.ex. friskvårdsbidrag och vi har förtroendearbetstid med flexibla arbetstider.
Anställningen är tillsvidare. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placering för anställning är Kalmar, arbetet kan innebära tjänsteresor.
E-hälsomyndigheten vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och en etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Tid att leva! Vill du veta mer om hur det är att bo i Kalmarsundsregionen, läs här; https://kalmarsundsregionen.com/
Är du intresserad?
Frågor angående tjänsten besvaras av rekryterande chef, Maria Idberg, enhetschef på kompetens, tel 010-106 07 68, HR-specialist Terése S Carlstedt, tel 010-106 08 32, Emmeli Gross, Saco, tel 010-458 63 04 och Ingela Gångfeldt, -ST, tel 010-458 62 90.
Välkommen att skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem med cv och personligt brev senast söndagen den 1 november 2020!
Om E-hälsomyndigheten
E-hälsomyndigheten skapar ett bättre informationsutbyte inom hälsa, vård och omsorg. Det gör vi genom att leda regeringens initiativ inom e-hälsoområdet och erbjuda effektiva, kvalitetssäkrade tjänster till professionerna och privatpersoner. Enkelt uttryckt: Med hjälp av e-hälsa kan vi få ett friskare och jämlikare Sverige.
Vi erbjuder dig ett spännande arbete med många utvecklingsmöjligheter på en arbetsplats i centrum för den nationella utvecklingen av e-hälsa. Läs mer på www.ehalsomyndigheten.se
Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-avdelning och därför undanber vi oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Sökord: kravhantering, kravfångst, kravanalytiker, kravdokumentation, projektledare, projektledning, utveckling, förändringsarbete.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-generalist Monika Elfström
010-458 62 70
Avdelningschef Ulla Lilja Berg
010-458 62 53
tf chef för IT-avdelningen Åke Johansson
010-458 62 25
Enhetschef Stefan Vallin
010-458 63 40
Tf gruppchef Sandra Müller
010-458 62 14
HR-generalist Monika Elfström
010-458 62 70
enhetschef Maria Samén
010-458 62 60
enhetschef Emma Uhman
010-458 62 40
kommunikationschef Eva Reimers
076-140 26 26
HR-Chef Ann-Charlotte Francis
010-458 63 44