Kravanalytiker till Nexer i Skövde

Kravanalytiker till Nexer i Skövde

Arbetsbeskrivning

Det nya året är i full gång och vardagen gör sig åter påmind. Kanske går du i tankarna att göra en förändring och ta nästa steg i arbetslivet? Då tycker vi att du ska ta chansen att bli en del av något större och växa tillsammans med oss på Nexer.

Vi är medvetna om att vi lever i en föränderlig tid och att det kan kännas tryggt att stanna kvar på sin nuvarande arbetsplats. Vi hoppas ändå att du är intresserad av att ta dig an nya utmaningar tillsammans med oss. Hos Nexer får du en stabil och trygg anställning samtidigt som du får möjlighet att använda och utveckla din kompetens i olika uppdrag. Vi värnar om din utveckling och värdesätter work life balance, vi förstår att du har ett liv utanför arbetet. Vi tror på en långsiktig och hållbar anställning där du som konsult kommer i första hand.

Vilka är vi på Nexer i Skövde?

På Nexers kontor i Skövde är vi ett härligt gäng på drygt 20 konsulter. Björn Brandt, som ansvarar för verksamheten, tycker det är viktigt att ha kul på jobbet. Det finns alltid tid för ett gott skratt. En annan sak som är viktig för Björn i hans ledarskap är att vi alltid kör med ”öppna kort” mot varandra, vi är transparenta i det vi gör och vi är ”aldrig nöjda”… för vi kan alltid bli lite bättre.

För oss är målet att alla ska känna sig delaktiga i det vi gör just nu men också i det vi ska göra i framtiden, både som individ och för verksamheten. Du ska känna att du kan påverka din framtid hos oss och att det är hos Nexer du hör hemma. Vi välkomnar dig precis som du är!

Våra kunder finns i många olika branscher som t ex tillverkande industri, energibolag och offentlig sektor med kommuner, regioner och statliga verk.

Hur ser rollen ut?

Vi fortsätter stärka upp teamet med fler kravanalytiker.

Som kravanalytiker är du länken mellan verksamhet och IT där du ansvarar för att ta fram lösningar utifrån verksamhetens och kundernas behov. Det är en nyckelroll där du hjälper våra kunder att samla in, analysera och prioritera sina faktiska behov för att sedan översätta dessa till tekniska lösningar tillsammans med utvecklingsteam och produktledning.

Rollen kan se olika ut beroende på uppdrag och kund och du kan få komma att arbeta med ett eller flera olika områden som t ex nulägesanalyser, processkartläggning, förändringsledning samt kravarbete med syfte att förstå och dokumentera hur verksamheten ska utveckla och använda olika system. Du kommer ha daglig kontakt med användare, intressenter och utvecklingsteam för att identifiera utvecklingsområden och diskutera lösningar.

Vem är du?

Du har minst några års erfarenhet inom kravhantering med IT-teknisk inriktning/inom IT-området.  Vi ser också att du har erfarenhet inom agila metoder. Du har erfarenhet av att skriva kravspecifikationer, user stories och göra processkartläggningar för utveckling och upphandling av system och tjänster. Är du certifierad inom kravhantering är detta ett stort plus men inget krav.

Uppdragen utförs antingen på plats hos kund, i våra egna lokaler eller hemifrån, ofta i hybridkombination. Du behöver kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift.

Om vi har väckt minsta lilla nyfikenhet hos dig ser vi fram emot din ansökan.

Ansökan

Du är varmt välkommen att söka tjänsten genom att skicka in din ansökan här nedan. Vi har ingen möjlighet att ta emot ansökningar via e-post men har du frågor om tjänsten eller Nexer, tveka inte att höra av dig till ansvarig rekryterare,
Petra Sivefäldt, på petra.sivefaldt@nexergroup.com.

Vi tar emot ansökningar löpande så vänta inte med att söka!

Läs mer om Nexer här

www.nexergroup.com

 

 

Nexer som arbetsgivare


Jobbar du på Nexer får du en modig och entreprenörsdriven arbetsgivare med internationell närvaro. Vi är stolta över att leda den digitala revolutionen och vara i teknikens framkant, alltid med ett agilt och framåtlutat förhållningssätt. Här får du unika möjligheter att drömma stort, agera smart och utvecklas. Vi är ett familjeägt bolag med långsiktiga strategier, vilket innebär att du är nära de som fattar beslut och kan vara med och påverka. Dessutom erbjuder vi en flexibel arbetspolicy, där det finns möjlighet att arbeta på distans när det passar dig och ditt uppdrag.


Vår kultur

Vår vision är Promising future – det är viktigt för oss att göra skillnad och bidra till en bättre framtid. Vi har ett engagemang för våra kunder och en uppriktig omtanke om varandra. Vi omfamnar mångfald och tror att människor med olika bakgrunder och erfarenheter gör vårt arbete och vårt företag bättre. Vi värdesätter innovation och viljan att utvecklas och ta nästa steg – framåt och uppåt. Dessutom har vi roligt på jobbet!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nexer AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2023
  • Ansök senast: 5 mars 2023

Postadress

Lindholmspiren 9
GÖTEBORG, 41756

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

Kravanalytiker

Kravanalytiker

20 november 2024

Kravanalytiker

Kravanalytiker

20 november 2024