OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och bidra till att ett hållbart samhälle blir verklighet? Vi utvecklar, underhåller och investerar i Sveriges elnät så att det finns trygg tillgång till el idag och i framtiden. Vi är stolta över vårt arbete och arbetar alla tillsammans för att Sverige inte bara ska lysa och fungera - utan för att det ska göra det på ett hållbart sätt.
Pålitlighet, engagemang och utveckling är ledstjärnor i vårt arbete och vi tror på en inkluderande kultur och eftersträvar mångfald i kompetens, kön och personligheter, eftersom vi ser olikheter som en tillgång. I år tog vi emot utmärkelsen för Sveriges mest attraktiva arbetsgivare och vi har även blivit utnämnda till Karriärföretag 2021. Nu söker vi dig som vill vara en del av vårt team inom Krav och Kredit i Stockholm som Kravhandläggare.
Om rollen som Kravhandläggare
Rollen som Kravhandläggare är för dig som tycker om att få arbeta med en mix av social kontakt, administration och problemlösning. Avdelningen är relativt nystartad hos oss vilket ger dig stora möjligheter att få påverka och utveckla arbetssätt och processer inom området. Du kommer även få möjlighet att bredda och fördjupa din kompetens inom kravhantering.
I rollen som Kravhandläggare kommer du arbeta i nära dialog med våra kunder i de fall betalningar inte skett i tid. Du kommer även registrera och stämma av betalningar samt hantera den löpande administrationen i kravprocessen. Som Kravhandläggare har du även ett nära samarbete med vårt externa inkassoombud och du kommer arbeta med att proaktivt utveckla, förbättra och dokumentera processer och rutiner både internt, men även externt gentemot våra leverantörer.
Teamet består av 7 stycken krav- och kredithandläggare och är ett härligt gäng med högt i tak och härlig stämning.
Om dig
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering. Då rollen innefattar mycket kundkontakt är det viktigt att du har ett kundorienterat arbetssätt och en god problemlösningsförmåga. Du har hög integritet, god samarbetsförmåga och du arbetar på ett självständigt och noggrant sätt med dina uppgifter. Vi söker dig som lever efter ”inget är omöjligt” och du eftersträvar alltid att skapa en bra lösning för både våra kunder och Ellevio.
Vi ser gärna att du har arbetat några år inom en kravfunktion och att du är insatt i svenska lagar och förordningar. Då rollen innefattar mycket kommunikation krävs det även att du är flytande i svenska i både tal och skrift. Vidare är det meriterande om du har en eftergymnasialutbildning inom ekonomi eller annat relevant område samt om du har tidigare branscherfarenhet. Du har även goda kunskaper i Office-paketet.
Delar du vår filosofi?
Om du, som vi drivs av att få vara med och skapa förutsättningar för en hållbar framtid är Ellevio rätt arbetsplats för dig. Känner du igen dig i beskrivningen ovan och vill vara med på vår resa framåt – skicka in ett kort brev om dig själv och varför du är rätt för rollen och ditt CV senast den 24 oktober. Vi avser att tillsätta tjänsten så snart vi hittar en bra match.
Kontakt och information
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Susanne Wärnmark på susanne.warnmark@ellevio.se eller på tel. 070 941 68 95 eller vår rekryterare Frida Månsson på frida.mansson@ellevio.se eller på tel. 073 202 65 67.
Då vi är en säkerhetsklassad verksamhet genomför vi alltid bakgrundskontroller på samtliga slutkandidater. Kontakta vår rekryterare om du vill ha mer information om våra bakgrundskontroller.
Vill du veta mer om oss?
Här kan du läsa mer om oss i korthet. Du hittar även här vår historia, bolagsstyrning och finansiell info.
Kontaktpersoner på detta företaget
Anna Setterberg
87,642,583
Joakim Pergefors Eriksson
08-7642534
Håkan Kempel
+46730211833
Malin Magnusson
+46767806864