OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kontorsfixarna grundades 1986 och är ett av branschens äldsta bemannings- och rekryteringsföretag. Vi är en lyhörd, flexibel och engagerad partner som erbjuder ett brett och anpassat utbud av personaltjänster. På vår kundlista återfinns en lång rad välrenommerade industri- och tjänsteföretag inom bland annat bank och försäkring, dagspress, biltillverkning, elektronik och underhållningsindustri. Kontorsfixarna har ca 450 medarbetare och finns representerat med regionala kontor runt om i landet. Vi söker nu två st serviceinriktade och drivna kravhandläggare till ett av våra kundföretag. Företaget är beläget i Stadshagen och är en av de största finansaktörerna på den globala marknaden. Arbetsuppgifter I rollen som kravhandläggare på avdelningen Collections ingår det att administrera inkassoärenden och driva obeståndsärenden dagtid/kvällar/helger via telefon. Du kommer att ha mycket kontakt externt med slutkunder via telefon. Arbetet innebär att med utgående servicesamtal till kunder med betalningsproblem träffa betalningsuppgörelser inom ramen för bolagets policy. Tjänsten som kravhandläggare ställer höga krav på struktur och noggrannhet och du kommer självständigt att driva dina ärenden. I perioder är det högt tempo och stora volymer varför det är viktigt att du är effektiv och har förmågan att prioritera och fokusera på uppgifter anvisade från din teamledare. Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som har minst gymnasiekompetens och några års erfarenhet av kundtjänst/ kundservice, gärna kravhantering. Meriterande är om du har kunskaper om låne- och kortprodukter. Du skall ha mycket god telefonvana samt en god administrativ förmåga. Som person ska du vara förtroendeingivande, målmedveten och ansvarskännande. Vidare bör du vara en resultatinriktad lagspelare som har kunden i fokus och som trivs under hög arbetsbelastning. Du måste vara flexibel och vara inställd på att även arbeta några kvällar i veckan och ca 2 helger i månaden.