Kravhandläggare- finansbranschen

Arbetsbeskrivning

Kontorsfixarna grundades 1986 och är ett av branschens äldsta bemannings- och rekryteringsföretag. Vi finns representerade på flera orter i landet med huvudkontor i Stockholm. Kontorsfixarna erbjuder ett brett utbud av tjänster - framför allt inom administration, marknad, försäljning, ekonomi, IT, reception/växel och industri. Vi söker en serviceinriktad och driven kravhandläggare till ett av våra kundföretag. Företaget är beläget i Stadshagen och är en av de största finansaktörerna på den globala marknaden. Arbetsuppgifter I rollen som kravhandläggare på avdelningen Collections arbetar du med telefonen som huvudsakligt arbetsverktyg. Du kommer att genomföra utgående kravsamtal till slutkunder som har betalningsproblem. Mindre administrativa arbetsuppgifter ingår även. Tjänsten som kravhandläggare ställer höga krav på struktur och noggrannhet och du kommer självständigt att driva dina ärenden. I perioder är det högt tempo och stora volymer varför det är viktigt att du är effektiv och har förmågan att prioritera och fokusera på uppgiften. Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som har minst gymnasiekompetens och några års erfarenhet av kravhantering och/eller kundservice. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i bank eller finansbranschen. Du skall ha goda kunskaper i Officepaketet och ha en administrativ förmåga. Då engelska är koncernspråk skall du kunna uttrycka dig mycket väl även på engelska i tal och i skrift. Det är viktigt att du är positiv, noggrann och serviceinriktad. Slutligen ser vi att du är samarbetsvillig, ansvarskännande och stresstålig. Arbetstid: måndag-fredag 08.30-17.00 samt viss övertid. Tjänsten skall tillsättas omgående och vi går igenom ansökningarna löpande och därför är du välkommen att skicka in din ansökan redan idag.

Sammanfattning

Liknande jobb


22 november 2024

Office Assistant

11 november 2024