Kravhandläggare till Avida Finans

Kravhandläggare till Avida Finans

Arbetsbeskrivning

Avida är en snabbt växande aktör på den nordiska finansmarknaden, vars affärsidé är att erbjuda både företag och privatpersoner finansiella tjänster genom enkla och moderna lösningar. Med en platt organisationsstruktur och familjär stämning mellan alla avdelningar söker de nu ytterligare en kommunikativ och initiativrik Kravhandläggare till deras kontor på Södermalm i Stockholm. Har du något eller några års erfarenhet inom kravhantering och vill till ett företag där du får vara med och påverka på riktigt? Kom och var med på Avidas fortsatta resa!

OM TJÄNSTEN
Som Kravhandläggare hos Avida arbetar du i en bred och kundnära roll där du är med och påverkar privatekonomin för många människor. Du kommer att tillhöra ett team om 10 medarbetare där dina åsikter och prestationer är av stor vikt för teamets gemensamma resultat och utveckling. Detta är en tjänst för dig som är kommunikativ, som trivs med många kontaktytor och som är duktig på att förmedla information på ett pedagogiskt och tydligt sätt.

Du erbjuds


* Ett företag med korta beslutsvägar på riktigt! Här får du plats och uppmuntras till innovativa idéer och förslag om hur exempelvis processer, rutiner och arbetssätt kan effektiviseras och utvecklas.
* Gott samarbete med engagerade kollegor
* En informell och genuin företagskultur bland företagets alla olika avdelningar


ARBETSUPPGIFTER
Du och ditt teams huvudsakliga arbetsuppgift är att aktivt bearbeta och hjälpa kunder med betalningssvårigheter för att tillsammans komma fram till en hållbar lösning. Du kommer bland annat vara ansvarig för kunduppföljning, administration och kontakt med Avidas externa inkassobyrå i Sverige.

Du kommer exempelvis...


* Hantera inkommande och utgående telefonsamtal och regelbunden mailkontakt med våra kunder för att följa upp kraven
* Hantera förberedelser för sanering och inkassering
* Uppföljning, prestanda och noggrann övervakning av resultat och leveranser
* Hantering av dödsbo, skuldavräkningar, tvister, uppsägningar och vårdnadshavare enligt förhandlingsprocesser
* Hantering av incidentrapportering och genomförandet av interna kontroller


VI SÖKER DIG SOM
* Har en avklarad gymnasieutbildning


* Har tidigare erfarenhet av kravhantering och inkasso eller motsvarande
* Har goda kunskaper inom Excel
* Har mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska då båda språken används i arbetet


I denna rekryteringsprocess kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga kompetenser och ditt intresse för rollen och Avida som företag. Vi ser det som särskilt viktigt att du i den här rollen är ansvarstagande, har en god problemlösningsförmåga samt är kommunikativ och resultatinriktad.

Information om rekryteringsprocessen


* Telefonintervju med Academic Work (ca 10-15 min)
* Djupintervju med Academic Work (ca 1 tim)
* Personlighetstest + problemlösningstest (ca 30-40 min)
* Intervjuer med Avida (ca 1,5 tim)
* Bakgrundskontroll + referenstagning
* Beslut


Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid med 6 månaders provanställning
* Placering: Södermalm, Stockholm
* Kontaktuppgifter: Ansvarig rekryterare Johanna Sörell, johanna.sorell@academicwork.se
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Avidas önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
* Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.


INFORMATION OM FÖRETAGET
Avida Finans kreditmarknadsbolag som sedan starten 1983 erbjuder finansiella lösningar och tjänster för privatpersoner och företag i Sverige, Norge och Finland. Vi är idag cirka 130 anställda, med huvudkontor i Stockholm samt filialer i Oslo och Helsingfors. De vill skapa nöjda kunder genom innovativt tänkande, tekniskt kunnande i framkant, samt inte minst engagerade, kompetenta och erfarna medarbetare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 september 2021
  • Ansök senast: 2 oktober 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

19 november 2024

Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

4 november 2024

4 november 2024

Serviceinriktad inkassohandläggare

1 november 2024