OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Avida är en snabbt växande aktör på den nordiska finansmarknaden, vars affärsidé är att erbjuda både företag och privatpersoner finansiella tjänster genom enkla och moderna lösningar. Med en platt organisationsstruktur och familjär stämning mellan alla avdelningar söker de nu ytterligare en kommunikativ och initiativrik Kravhandläggare till deras kontor på Södermalm i Stockholm. Har du något eller några års erfarenhet inom kravhantering och vill till ett företag där du får vara med och påverka på riktigt? Kom och var med på Avidas fortsatta resa!
OM TJÄNSTEN
Under hösten rekryterade vi in två nya medarbetare till Avida och i och med att de växer är det dags att utöka teamet ytterligare! Som kravhandläggare hos Avida arbetar du i en bred och kundnära roll där du är med och påverkar privatekonomin för många människor. Du kommer att tillhöra ett engagerat team om 10 medarbetare där du och ditt teams huvudsakliga arbetsuppgift är att aktivt bearbeta och hjälpa privatkunder med betalningssvårigheter för att tillsammans med kunden komma fram till en hållbar lösning. Detta är en roll för dig som har inställningen att ”ingenting är omöjligt” och alltid eftersträvar att skapa en bra lösning för både kunden och för Avida
Du erbjuds
* Ett företag med korta beslutsvägar på riktigt! Här får du plats och uppmuntras till innovativa idéer och förslag om hur exempelvis processer, rutiner och arbetssätt kan effektiviseras och utvecklas
* Gott samarbete med engagerade kollegor
* En informell och genuin företagskultur bland företagets alla olika avdelningar
* En modern och fartfylld arbetsgivare där arbetsmiljön präglas av prestigelöshet, arbetsglädje och engagemang
* En flexibel arbetsgivare som är mån om att du ska få ihop både ditt privat- och arbetsliv
ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att fortsatta utvecklingen av avdelningens rutiner och processer med gemensamma mål och strategier för att minska Avidas kreditförluster. Du kommer även att hantera inkommande och utgående samtal med kunder som har hamnat i betalningssvårigheter. I samtalen kommer du att hjälpa kunder att identifiera en fungerande betalningsplan med målsättning att få kunden att komma i fas med sina betalningar. Du kommer exempelvis…
* Hantera hela kravprocessen från start till mål
* Vara ansvarig för uppföljning och samarbete med vår Inkassobyrå
* Ansvarig för faktura och påminnelser samt uppsägning av konton
* Hantera förberedelser för sanering och inkassering
* Arbeta med uppföljning, prestanda och noggrann övervakning av resultat, leveranser och rapportering
* Arbeta med hantering av dödsbo, skuldavräkningar, tvister, uppsägningar och vårdnadshavare enligt förhandlingsprocesser
* Arbeta med hantering av hjälpinsatser så som avtalsändringar, fullmakter, ackord m.m.
VI SÖKER DIG SOM
I denna rekryteringsprocess kommer vi lägga stor vikt vid dina personliga kompetenser och intresse för tjänsten. Då rollen innefattar mycket kundkontakt är det viktigt att du har ett kundorienterat arbetssätt och en god problemlösningsförmåga. Du har hög integritet, god samarbetsförmåga och du arbetar på ett självständigt och noggrant sätt.
Vidare har du…
* Minst 1 års tidigare erfarenhet inom kundservice där du arbetat med telefonen som arbetsverktyg
* Gymnasieexamen eller motsvarande
* Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
Vi ser det som meriterande om du har…
* En eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller annat relevant område
* Kunskaper i Norska då Avida även har behov av medarbetare som kan arbeta mot den norska marknaden
* Har erfarenhet inom kravprocessen
Övrig information
* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid med 6 månaders provanställning
* Placering: Södermalm, Stockholm
* Kontaktuppgifter: Ansvarig rekryterare Johanna Sörell, johanna.sorell@academicwork.se
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Avida Finans kreditmarknadsbolag som sedan starten 1983 erbjuder finansiella lösningar och tjänster för privatpersoner och företag i Sverige, Norge och Finland. Vi är idag cirka 130 anställda, med huvudkontor i Stockholm samt filialer i Oslo och Helsingfors. De vill skapa nöjda kunder genom innovativt tänkande, tekniskt kunnande i framkant, samt inte minst engagerade, kompetenta och erfarna medarbetare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231