Kravhandläggare till Avida Finans Pre-Collection

Kravhandläggare till Avida Finans Pre-Collection

Arbetsbeskrivning

OM AVIDA FINANS

Avida är ett kreditmarknadsbolag som erbjuder finansiella lösningar och tjänster för privatpersoner och företag i större delen av Norden och övriga Europa. Vi är en snabbt växande aktör på finansmarknaden och har fått ta emot utmärkelsen DI Gasell två år i rad, vilket bevisar att vi vet hur lönsam tillväxt skapas. Vi är idag cirka 120 anställda, med huvudkontor i centrala Stockholm samt filialer i Oslo och Helsingfors.

Trivs du i en roll där du får vara med och påverka privatekonomin samt arbeta med tydliga processer? Workz tillsammans med Avida Finans Consumer Finance avdelningen söker nu en ny kollega till Pre-Collection teamet i Stockholm.

OM TJÄNSTEN

Som Pre-Collection Administrator ingår du i ett team om 10 personer där dina åsikter och din prestation är viktig i teamets gemensamma utveckling och förbättringsarbete. Pre-Collection teamets huvudsakliga arbetsuppgift är att aktivt bearbeta kunder med betalningssvårigheter för att hjälpa de fram till en hållbar lösning. Du kommer även bland annat vara ansvarig för kunduppföljning, administration och kontakt med den externa inkassobyrån i Sverige.

Dina primära arbetsuppgifter kommer vara:

• Inkommande och utgående telefon samt i andra kanaler
• Ansvarig för telefonkontakten med kunder för att följa upp kraven
• Hantera förberedelser för sanering för inkassering
• Uppföljningprestandaochnoggrannövervakningavresultatochleveranser
• Hantering av dödsbo, skuldavräkningar, tvister, uppsägningar, vårdnadshavare enligt förhandlingsprocesser
• Hantering av incidentrapportering och genomförande av interna kontroller

VI SÖKER DIG SOM

För att passa i rollen som Pre-Collection Administrator ser vi att du har följande egenskaper:

• Serviceminded – där du gillar att leverera tydliga lösningar för kunden
• Stresstålig, uthållig och flexibel när det gäller arbetsuppgifter och situationer
• Tycker om samarbete och uppskattar att jobba i team
• Hög kommunikationsförmåga med pedagogisk anda
• Besitter en naturlig fallenhet för logiskt tänkande
• Motiveras av att arbeta med utsatta mål och drivs av att kontinuerligt utvecklas

SKALLKRAV

• Du talar och skriver svenska och engelska flytande
• Du har en fullständig gymnasieutbildning
• God datorvana
• Erfarenhet av kravhantering

VI ERBJUDER DIG

Workz är specialister på kundservice. Som anställd hos oss får du en rejäl utbildning inom olika delar av kundservice. Du har även möjlighet att bli certifierad i kundservice, något som uppfattas som värdefullt på arbetsmarknaden.

Vårt erbjudande till dig som anställd hos Workz Sweden inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor en dedikerad konsultchef som utbildar, utvecklar och finns tillgänglig för dig som konsult.

PRAKTISK INFORMATION

Start: Omgående
Omfattning: Visstidsanställning på 6 månader (möjlighet till förlängning)
Lön: Enligt överenskommelse och kollektivavtal
Placering: Södermalmsallèn, Stockholm
Arbetstider: Vardagar 08:00-17:00

KONTAKT

För mer information kontakta gärna vårt rekryteringsteam på rekrytering@workz.se
*Observera att vi inte tar emot ansökningar per e-post.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulrica Engbrink

Jonas Norén

Emmy Angeklint

Sanna Larsen

Daniel Topic

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Workz Sweden AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 mars 2021
  • Ansök senast: 31 mars 2021

Besöksadress

Stadsgården 10 11645 Stockholm
None

Postadress

Stadsgården 10
Stockholm, 11645

Liknande jobb


Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

4 november 2024

4 november 2024

Serviceinriktad inkassohandläggare

1 november 2024

26 oktober 2024