Kravhandläggare till Collectum

Kravhandläggare till Collectum

Arbetsbeskrivning

Är du en person som har erfarenhet av att jobba med krav- och obeståndshantering i en supporterande funktion. Vill du bli del av ett team där arbetsklimatet präglas av engagemang, eget ansvar och positiv stämning? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Som kravhandläggare kommer du att ingå i en grupp som idag består av tre personer. I gruppen hanterar vi in- och utbetalningar från företag och försäkringsbolag. Vi besvarar dagligen ärenden från våra kunder gällande fakturapåminnelser, inkasso, utbetalning av kreditfakturor, amorteringsplaner, e-fakturor, betalningsanstånd och autogiro. Som liten arbetsgrupp krävs det att alla har grundkunskap om de flesta av gruppens uppgifter och vi hjälps åt och avlastar varandra när det behövs.

I rollen som kravhandläggare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefatta:

- Huvudansvar för vår hantering av obetalda fakturor vilket innebär fakturapåminnelser, kravbrev, bestridanden och att administrera amorteringsplaner
- Ha kontakt med vårt inkassobolag och tillsammans med dem driva inkasso- och tingsrättsärenden
- Handlägga rekonstruktioner och konkurser och dialog med rekonstruktörer samt konkursförvaltare
- Uppföljning av utfall och sammanställa statistik
- Bevaka förändringar inom kravområdet och anpassa rutiner därefter
- Driva arbetet med att utveckla och effektivisera obeståndshanteringen
- Delta i förändringsarbetet inför och efter vårt byte av affärssystem.

Du har erfarenhet av arbete i en liknande roll där påminnelse och kravhantering har varit ditt primära fokus. Du förväntas vara den i teamet med mest kunskap inom området och du tar därför ansvar för att vägleda och stötta övriga organisationen gällande dessa frågor.

Som person har du en förmåga att hantera många parallella uppgifter och att samtidigt bibehålla en hög kvalité i ditt arbete. Du är duktig på att skaffa dig en överblick och bedömning av situationer och den insats som krävs, för att därefter jobba på ett lösningsfokuserat och effektivt sätt. Du söker kontinuerligt förbättringar inom ditt arbetsområde och anpassar våra rutiner och dokumentation efter rådande rön. Du anpassar dig flexibelt till nya arbetssätt, metoder och tekniker. I kunddialogen är du tydlig och förstår vikten av att den information du kommunicerar, både via mail, brev och telefon är korrekt.

Övrigt och Ansökan
Anställningen är en tillsvidareanställning med start så snart som möjligt. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta vår HR-specialist Johanna Blom på johanna.blom@collectum.se.

Vi startar rekryteringen nu men kommer att ta lite julledigt och du kommer därför höra från oss som tidigast efter nyår. Men vänta inte med din ansökan, vi ser fram emot att läsa den när vi är tillbaka! Sista ansökningsdag är den 14 januari.

Facklig representant för FORENA är Camilla Björk, 076-209 8135 och facklig representant för SACO är Anders Jonasson, 08-508 981 67.

Vi är en liten organisation med ca 140 anställda, vilket innebär korta beslutsvägar men ställer krav på personligt ledarskap och samarbete. Vår arbetsplats präglas av engagemang och utrymme för eget ansvar där Collectums way of working visar vägen. Vi är stolta över vårt uppdrag och att vi är en viktig aktör i det svenska pensionssystemet.

Collectum fungerar som en länk mellan de privatanställda tjänstemännen, arbetsgivarna och försäkringsbolagen som förvaltar ITP. Vi har inget eget vinstintresse utan jobbar på uppdrag av arbetsmarknadsparterna Svenskt Näringsliv och PTK.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Collectum
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2021
  • Ansök senast: 14 januari 2022

Liknande jobb


28 november 2024

Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

19 november 2024