Kravhandläggare till företag i framkant inom finansbranschen!

Kravhandläggare till företag i framkant inom finansbranschen!

Arbetsbeskrivning

Är du nyfiken på bankbranschen och trivs med kundkontakt? Vår kund är ett expansivt och internationellt företag beläget mitt i city, i stora fina lokaler. Detta är en perfekt chans för dig som vill knyta kontakter, utvecklas och få värdefull erfarenhet i rollen som Kravhandläggare på ett uppdrag i 2 månader (chans förlängning). Starten är omgående, så ansök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker en kravhandläggare till vår kund som är ett stort kreditmarknadsbolag beläget i centrala Stockholm, på huvudkontoret. Du kommer tillhöra avdelningen Collections, som har kontakt med de kunder som är sena med betalningar av räkningar. Detta är en service i form av påminnelse via telefon, där du och kund lägger en inbetalningsplan tillsammans. På avdelningen arbetar i dagsläget 14 personer heltid. Teamet består av ett härligt och sammansvetsat gäng med bra stämning och högt i tak. Medarbetarna är i blandade åldrar och teamet överlag har en väldigt hjälpsam och öppen kultur. Tjänsten kommer att inledas med en utbildning på två veckor.

Detta är ett konsultuppdrag under 2 månader initialt, med chanser till förlängning. Du kommer främst att arbeta dagtid 8.30-17.00 måndag-fredag. Cirka 1 gång i månaden kan du komma att jobba senare tider, 11.30-20.00 måndag –torsdag, samt 08:30-17:00 på fredagen samma vecka.

Du kommer att vara anställd hos Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
Som handläggare kommer du exempelvis att:


* Hantera inkommande samtal från kund där ni tillsammans lägger en tydlig inbetalningsplan. Du kommer även hjälpa kunderna svara på frågor om räkningar, påminnelser och kontoutdrag.
* Ringa utgående samtal till kund som är sena med inbetalningar.
* Hantera administrativa uppgifter relaterat till kundärenden.
* Samarbeta med andra funktioner internt.


Tjänsten passar dig som har erfarenhet av en servicerelaterad roll och som tycker om att arbeta med kundkontakt. Vår kund ingår i en av de största bankkoncernerna i Sverige, så om du har ett intresse för branschen är det ett plus!

VI SÖKER DIG SOM
- Har viss serviceerfarenhet sen tidigare.
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Då företaget är verksamt i flera länder förekommer båda språken i arbetet.
- Meriterande: tidigare erfarenhet av att använda telefon som främsta arbetsverktyg.

Som person är du serviceinriktad, kommunikativ och du har god struktur i ditt arbete. Du är flexibel och har förmågan att snabbt prioritera om dina arbetsuppgifter vid behov. Du trivs i högt tempo och tycker om att ha många bollar i luften samtidigt. Vidare är du en lagspelare med god samarbetsförmåga.

Övrig information


* Start: Omgående, senast 29/3.
* Omfattning: Heltid, 2 månader med chans till förlängning.
* Placering: Centrala Stockholm.


Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.

Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 februari 2023
  • Ansök senast: 25 mars 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


9 oktober 2024