Kravhandläggare till Leasing på Svea

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en Kravhandläggare som vill vara med och bygga upp kravfunktionen inom Sveas affärsområde Leasing! Du blir del av ett litet självgående team och har många externa och interna kontaktytor dagligen.

Om rollen
I rollen som Kravhandläggare ansvarar du för affärsområdets krav- och obeståndshantering, vilket innefattar allt från konkurshantering inklusive kontakt med konkursförvaltare och tingsrätt, säga upp avtal och hantera tvister. Du arbetar nära bolagsjuristerna, sköter all daglig kontakt med Svea Inkasso och arbetar även med befarade och konstaterade kreditförluster. I rollen ingår även rapportering och övergripande analyser av siffror, och kontakten både internt och externt sker till stor del över telefon och mail.

Funktionen är i en uppbyggnadsfas, och vi ser att du kommer in med nytt perspektiv och idéer för hur vi ska strukturera och arbeta fortsatt med kravhanteringen inom området. Detta är en chans att få vara med och bygga upp något från grunden, där din input ger verkliga resultat.

Vem är du?
I den här rollen ser vi gärna en person med tidigare erfarenhet som Kravhandläggare, alternativt längre erfarenhet inom backoffice, kundservice eller inkasso/indrivningsprocessen. Då kommunikationen till största del sker på svenska är det ett krav att du har flytande kunskaper i både tal och skrift.

Vi söker en person som är driven och självgående, och trivs i en roll där allt inte finns på plats ännu, där du får vara med och påverka och bygga upp funktionen. Du har en positiv attityd och bidrar med ditt goda humör och energi, samt har lätt för att kommunicera med många olika typer av personer. Du blir del av ett litet team inom ett stort team, och vi tror att du är en lagspelare som är prestigelös, lyhörd och hjälpsam.

Om Svea
I nästan 40 år har Svea hjälpt företagare att uppfylla sina drömmar. På Svea råder en entreprenöriell anda, flexibilitet och en utpräglad familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna en delaktighet och möjlighet att kunna påverka. På Svea värdesätter vi worklife balance och har en tydlig gräns mellan arbetsliv och privatliv. Vi sitter i nya och fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Välkommen att följa med oss på vår fortsatta resa!

Ansökan
Vi tar inte emot ansökningar via mail. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare Ellen Hallengren på ellen.hallengren@sveaekonomi.se Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar tillsätta tjänsten så snart som möjligt, så skicka din ansökan redan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svea
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 oktober 2020
  • Ansök senast: 7 april 2021

Postadress

Svea Fönsterputs
GÖTEBORG, 41115

Liknande jobb


Registrator till kansliet

Registrator till kansliet

23 december 2024

Administratör IT

Administratör IT

20 december 2024

Handläggare

Handläggare

20 december 2024