OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
BNP Paribas Personal Finance har verksamhet i mer än 30 länder världen över med 19 500 medarbetare och cirka 27 miljoner kunder. I norden har BNP Personal Finance verksamhet i Danmark, Norge och Sverige med totalt ca. 300 medarbetare. I Sverige används varumärket SevenDay Bank gentemot kunderna där affärsidén är att erbjuda enkla, prisvärda och lättillgängliga lån- och sparprodukter till konsumenter.
Hos SevenDay Bank arbetar du i ett företag med goda resultat, höga ambitioner och en solid tillväxt. Med en kultur som är resultat-driven och transparent är det en flexibel arbetsplats med nära relation mellan chef och medarbetare, samt en stark gemenskap. Just söker SevenDay en till teamet på Collections med start omgående, välkommen med din ansökan redan idag!
Din roll
Collections mission är att hjälpa SevenDays kunder med olika betalningslösningar för att bibehålla goda kundrelationer och därmed minimera SevenDays kreditförluster. I rollen förväntas du vara lösningsorienterad, självgående och fatta beslut. Du kommer att hantera känsliga ärenden och samtal där det är viktigt att göra rätt bedömning, både ur ett kund och bolagsperspektiv. Teamet präglas av kundfokus, laganda och högt tempo och den här typen av arbetsuppgifter kräver att du har en god kommunikativ förmåga. Arbetet kommer att ske med telefonen som huvudsakligt arbetsredskap så det är viktigt att du har en fallenhet för att hantera kundkontakter över telefon.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Hantera kundärenden gällande uteblivna betalningar.
- Se över hjälpinsatser och olika betalningslösningar/avbetalningsplaner.
- Kontakt med externa samarbetspartners, myndigheter och advokater.
- Hantera ärenden som ligger under sent kravarbete eller som är avskrivna och föremål för återvinning.
- Hantera specialärenden så som bedrägerier, dödsbon, skuldsaneringar.
Omfattning: Heltid
Ort: Stockholm, Kista
Arbetstider: Kontorstider
Anställningsform: Tjänsterna är konsultuppdrag t.om april 2023 via Clevry med goda möjligheter till förlängning
Din profil
Vem är du?
För att vara framgångsrik i rollen drivs du av att arbeta i en föränderlig och internationell miljö och du fokuserar på lösningar istället för hinder. Du motiveras av att jobba mot uppsatta mål och har god förmåga att prioritera och att arbeta strukturerat.
Vi ser gärna att du:
- Har tidigare erfarenhet av kundservice, meriterande om du har arbetat med kravhantering och/eller inkassoverksamhet
- Har tidigare erfarenhet av kundservice
- Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift
Rekryteringsprocessen
I denna rekryteringsprocess samarbetar SevenDay med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.
Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta oss på telefonnummer +46 739 83 76 22 (tel:+46%20%20739%2083%2076%2022) Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Om Clevry
I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.
Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)