OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du ett intresse för bankbranschen och vill arbeta med kundkontakt? Har du känsla för service och vill arbeta i ett internationellt företag beläget mitt i city? Sök rollen som Kravhandläggare idag, och starta redan i början av februari!
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker en kravhandläggare till vår kund, ett stort kreditmarknadsbolag beläget i centrala Stockholm. Du tillhör avdelningen Collections, som har kontakt med kunder som är sena med betalningar av räkningar. Detta är en service i form av påminnelse via telefon, där du och kund lägger en inbetalningsplan tillsammans. Teamet består av ett härligt gäng på 14 personer med bra stämning och högt i tak. De har kul tillsammans, peppar varandra och har bra sammanhållning.
Detta är ett konsultuppdrag under 6 månader med chans till förlängning. Du kommer att arbeta 8.30-18.00 två dagar i veckan, 8:30-16:00 två dagar i veckan och fredagar 8:30-17.00.
Som kravhandläggare kommer du att:
- Hantera inkommande samtal från kund där ni tillsammans lägger en tydlig inbetalningsplan. Du kommer även hjälpa kunderna svara på frågor om räkningar, påminnelser och kontoutdrag
- Ringa utgående samtal till kund som är sena med inbetalningar.
- Hantera administrativa uppgifter relaterat till kundärenden.
- Samarbeta med andra funktioner internt.
VI SÖKER DIG SOM
- Har ett par års arbetslivserfarenhet sen tidigare, gärna inom service.
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Då företaget är verksamt i flera länder förekommer båda språken i arbetet.
Det är meriterande om du har:
- Tidigare erfarenhet av att använda telefon som främsta arbetsverktyg.
Tjänsten passar dig som har erfarenhet av en servicerelaterad roll och som tycker om att arbeta med kundkontakt. Vår kund ingår i en av de största bankkoncernerna i Sverige, så om du har ett intresse för branschen är det ett plus. Som person är du serviceinriktad, kommunikativ och du har god struktur i ditt arbete. Du är flexibel och har förmågan att snabbt prioritera om dina arbetsuppgifter vid behov. Du trivs i högt tempo och tycker om att ha många bollar i luften samtidigt. Vidare är du en lagspelare med god samarbetsförmåga.
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231