OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Avida is a credit-market company under the supervision of Finansinspektionen. Avida offers financial solutions to businesses through invoice finance, collection and invoice administration. Avida also provide personal loans and a saving account covered by the state guarantee of deposits. Avida has around a 110 employees and has offices in Stockholm, Oslo and Helsinki.
Avida är ett kreditmarknadsbolag som sedan starten 1983 erbjuder finansiella lösningar och tjänster för privatpersoner och företag i främst Sverige, Norge och Finland men har även kunder i andra Europeiska länder såsom Danmark, Tyskland, Belgien, Polen, Estland. Vi är idag cirka 120 anställda, med huvudkontor i Stockholm samt filialer i Oslo och Helsingfors.
Vår Consumer Finance avdelning letar nu efter en Kravhandläggare. Vill du arbeta i en bred roll nära våra kunder och med stora möjligheter att vara en del av och bygga vår verksamhet? Som Kravhandläggare kommer du att vara involverad i hela processen, från början till slut.
Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder dig ett intressant jobb i en spännande, snabbt miljö som arbetar nära vår verksamhet. En entreprenörsmässig och glad miljö med ett stort gäng människor och konkurrenskraftig lön och förmåner. Vi erbjuder också en chans att påverka och skapa nya vägar till din karriär i ett växande och ständigt utvecklande nordiskt företag.
Ansvarsområden
Några exempel på ansvarsområden:
• Hantera dagliga inkommande och utgående samtal
• Hantera dagliga mail och post
• Bedöma och hantera betalningsplaner för kunder
• Strategisk planering av kravhantering
• Att aktivt påminna kunder som har förfallna betalningar
• Andra backoffice-uppgifter
Vem är du?
Vi ser gärna att du har för tjänsten relevant utbildning eller tidigare arbetslivserfarenhet från finans- eller inkassosektorn. Vi förväntar oss att du har en positiv attityd och att du är kunnig inom kravhantering och kundtjänst. Det som är viktigast för oss är en stark och genuin önskan att lyckas och en aktiv arbetsmetod. Flytande svenska och goda kunskaper i engelska är obligatoriska. Goda kunskaper i Excel är ett stort plus. Vi kommer naturligtvis att utbilda och vägleda dig i början av ditt jobb.
Om oss
Avida har i flera år tilldelats DI Gasell-utmärkelsen och vi fördjupar nu våra ambitioner ytterligare. Vi erbjuder en dynamisk och informell arbetsmiljö som uppmuntrar dig att påverka genom att engagera dig och bidra med dina idéer och lösningar. Vårt beslutsfattande är snabbt och våra kommunikationsstrukturer är okomplicerade. Vi erbjuder attraktiva arbetsförhållanden och goda självutvecklingsmöjligheter för en kandidat som är villig att växa med vårt företag. Vi värdesätter lagarbete, engagemang och ett eget driv.
Din ansökan
Vill du vara en del av vårt team? Skicka din ansökan så snart som möjligt, men senast den 17. augusti 2020. Detta är en Vikarietjänst på heltid placerad vid huvudkontoret på Södermalm, Stockholm.
Om du har frågor angående befattningen, vänligen kontakta Maria Talebi, Team Lead Pre-Collection e-post: maria.talebi@avida.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Maria Zanetta Sjöberg
0856420145