Arbetsbeskrivning
ArbetsuppgifterVi söker en erfaren och driven Kravledare till vår kund i Stockholm, där du kommer att arbeta med två spännande projekt. Ditt uppdrag blir att leda och samordna kravarbetet genom hela projektets livscykel, från kravinsamling till implementering.
Projekt 1:Här kommer du att ansvara för kravarbetet i samband med upphandling och implementering inom nätinformation. Du driver och samordnar kravarbetet i samtliga faser.
Projekt 2:I detta projekt kommer du att arbeta inom området bildanalys och samarbeta nära med en junior kravanalytiker. Du ansvarar för att säkerställa att kravarbetet håller hög kvalitet och följer rätt metodik.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Driva, samordna och planera kravarbetet i båda projekten.
Säkerställa att kravmassan håller hög kvalitet och hanteras effektivt genom projektets alla faser.
Använda rätt metoder för kravarbetet, anpassat till respektive projekts unika behov.
Kvalifikationer Du har gedigen erfarenhet av att leda kravarbete i komplexa projekt med avancerade IT-lösningar.
Du har starka kunskaper inom kravhantering i upphandlingsprojekt.
Du har erfarenhet av metoder inom krav och test, samt hur dessa används i olika projekt.
Du har god förståelse för IT och IT-arkitektur.
Du har förmågan att omvandla kundkrav till design- och lösningskrav, samt säkerställa att de verifieras och valideras.
Du har en högskole- eller universitetsutbildning inom ett relevant område.
Personliga egenskaper
För att lyckas i uppdraget som Kravledare ser vi gärna att du är strukturerad och analytisk med en stark förmåga att organisera och prioritera komplexa uppgifter. Du trivs med att ta ansvar och kan självständigt driva kravprocessen framåt, samtidigt som du är en lagspelare som uppskattar samarbete med olika intressenter. Din kommunikativa förmåga är avgörande för att förmedla tydliga krav och säkerställa att alla parter har samma förståelse för projektets mål. Vidare är du flexibel och lösningsorienterad, och har ett naturligt sinne för att identifiera och hantera problem i tid.
Företagspresentation Vår kund ägs av svenska staten och arbetar för att möjliggöra ett fossilfritt liv inom en generation. Här uppmuntras man att upptäcka sina styrkor och olikheter för att du som konsult ska få möjligheten att vara ditt bästa jag. Vår kund uppmuntrar och utmanar din personliga utveckling!
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omgående och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2025-03-31 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format). Sista ansökningsdag är 2024-10-23.
Kontaktpersoner på detta företaget
Hanne Widemar
0723990919
Malin Jagerholm
08 410 38 998
Erika Bjäråker
0703732446
Erika Bjäråker
0703-732446
Elise Engström
0768-688595
Emelie Johansson Ljuhs
0723-990920
Malin Jagerholm
0706-69 57 21
Malin Jagerholm
070 669 57 21
Catrin Fjellström
08-41038997
Malin Jagerholm