Kravledare till välkänd bank

Kravledare till välkänd bank

Arbetsbeskrivning

Vår kund söker nu en nyckelroll som vill överbygga klyftan mellan verksamhet och IT. Vi letar efter en kombinerad förvaltnings-och kravledarroll. Din uppgift kommer att vara att verkställa förvaltningsplanen och som kravledare kommer du ansvara för att planera och leda kravarbetet inom förvaltningsobjektet.

Arbetsuppgifter:

I rollen kommer du tillsammans med förvaltningsledaren inom IT årligen arbeta fram en förvaltningsplan och löpande säkerställa att målen uppfylls inom beslutande ramar på ett kostnadseffektivt sätt. Du kommer att leda verksamhetens förvaltningsorganisation och se till att förvaltningsprodukterna är användbara för objektverksamheten och att verksamhetskomponenterna är aktuella och relevanta. Detta uppnår du genom att identifiera, prioritera, styra, leda, följa upp aktiviteter/ändringar och besluta inom ramen för förvaltningsplanen.
I rollen som kravledare kommer du att ansvara för att upprätta kravplan och definiera metoder/arbetssätt samt leda arbetet med att ta fram nödvändiga krav samt leda granskningsarbetet för krav och lösning.

För att lyckas i rollen som förvaltningsledare/kravledare har du en förmåga att leda andra, ta egna initiativ och självständigt driva frågor. Du brinner för ett kontinuerligt förbättringsarbete som underlättar för vår kunds rådgivare och kunder.

Vem är du?

Vi ser att du som söker har en akademisk examen och gärna i juridik. Du bör även ha god erfarenhet från bankverksamhet och värdepappersverksamhet samt ha god produktkunskap inom finansiella produkter och regelverk.

Du bör ha erfarenhet från kravskrivande och från process- och verksamhetsutveckling, samt vana att arbeta i projekt. Du har förmåga att skapa ordning och struktur i komplexa frågeställningar och nå fram till den kritiska affärsnyttan.

Det är bra om du är flexibel och att du inspireras av varierande arbetsuppgifter, samt levererar enligt uppsatta mål.

Du har också:

- Beprövad erfarenhet av kravledning och att vara sakkunnig inom regelverk
- Kompetens inom regelverk och hållbarhet inklusive existerande krav på kundkommunikation/dokumentation och regleringar
- Förmåga att strukturera, koordinera och kommunicera med sin omgivning
- Höga krav på muntlig och skriftligt arbete



Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Emma Hultberg på 0736471641. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2020-04-01.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget

SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.

Titel: Kravledare

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 mars 2020
  • Ansök senast: 13 september 2020

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024

Kravanalytiker

Kravanalytiker

20 november 2024

Kravanalytiker

Kravanalytiker

20 november 2024