OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Våra myndighetsgemensamma enheter levererar administrativa tjänster och är ett stöd till Lantmäteriets verksamhetsområden. Här är du med och ser till att vardagen fungerar! Hos oss får du utvecklas i en viktig samhällsfunktion där din kompetens och ditt engagemang är vår främsta resurs.
ARBETSUPPGIFTER
Som verksamhetens kravsamordnare arbetar du aktivt med att stödja Lantmäteriets olika verksamheter i deras arbete med behovsanalyser, kravställning och modulering av processer som ska handläggas i det myndighetsgemensamma diariesystemet LISA. Du är drivande i kravutvecklingen och leder aktivt systemutvecklare i arbetet med att realisera kraven. Vidare driver du verksamheternas behovsinventering för att identifiera potentiella krav och behov.
Du skapar strukturer och processer för att effektivisera och utveckla kravarbetet och arbetar proaktivt med verksamheterna för att identifiera synergier och möjligheter. Arbetet innebär också att löpande se över arbetssätten och att identifiera, utvärdera och implementera förbättringar i LISA utifrån verksamhetens behov.
Som kravsamordnare arbetar du tätt tillsammans med övriga medarbetare i den verksamhetsnära förvaltningsgruppen på Informationsstyrning där produktägaren för LISA och två verksamhetsutvecklare arbetar. Arbetet innebär också ett nära samarbete med berörda utvecklingsteam inom verksamhetsområdet Utveckling & IT. Du deltar i olika arbetsgrupper och projekt och har därmed många interna kontakter inom myndigheten.
Du är ett strategiskt stöd till produktägaren i frågor som rör både förvaltningsobjektet och de aktiva projekt som finns inom Lantmäteriet.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med högskoleutbildning inom relevant område och med arbetslivserfarenhet från ledande befattning, exempelvis projektledare, där du har jobbat med människor och verksamheter i förändring.
Det är meriterande om du har kunskaper i agil kravhantering och kan dokumentera tydliga krav med hjälp av epics, storys, scenarios, användningsfall m.m
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Personliga egenskaper som är viktiga för att lyckas i tjänsten är att du arbetar med stort eget ansvar och på ett strukturerat och effektivt sätt kan driva processer vidare och ta beslut utifrån hela verksamhetens bästa. Du har förmåga att ta en ledande roll där det behövs och kan med ett konsultativt och konstruktivt förhållningssätt uppnå resultat utifrån ett helhetsperspektiv.
Det är även av vikt att du är flexibel och kommer med nya idéer och angreppssätt även vid ändrade omständigheter. Du är positiv, utåtriktad och en utpräglad lagspelare med mycket god samarbetsförmåga. Du besitter en god förmåga att kommunicera på ett tydligt och konstruktivt sätt, både muntligt och skriftligt.
ÖVRIGT
På Lantmäteriet arbetar vi med att säkra ägandet av fastigheter och att tillgängliggöra geodata till samhället och vi är myndigheten som tar ledning i digitaliseringen av samhällsbyggnadsprocessen. Vi vet att våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att lyckas med vårt uppdrag. Genom att arbeta med jämställdhet och mångfald som självklara delar av verksamheten skapar vi en inkluderande kultur där olikheter är en av våra framgångsfaktorer. I vårt medarbetarskap ingår det att alla medarbetare agerar utifrån vår värdegrund: service, öppenhet och handlingskraft.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om tjänsten besvaras av de kontaktpersoner som anges i annonsen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kommunikationschef Eva Ferndahl
026-63 32 07
Sektionschef Benny Andersson
026-63 34 33