OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lantmäteriet är den myndighet som kartlägger Sverige. Till våra uppgifter hör också att registrera och säkra ägandet av alla fastigheter samt hantera deras gränser. Nu söker vi dig som har ett starkt samhällsengagemang.
Våra myndighetsgemensamma enheter levererar administrativa tjänster och är ett stöd till Lantmäteriets verksamhetsområden. Här är du med och ser till att vardagen fungerar! Hos oss får du utvecklas i en viktig samhällsfunktion där din kompetens och ditt engagemang är vår främsta resurs.
Inom enheten för Informationsstyrning arbetar vi med registratur, arkiv och förvaltning av myndighetens diarium och e-arkiv. Vi samordnar även myndighetens dataskyddsfrågor.
ARBETSUPPGIFTER
Till tjänsten som kravsamordnare söker vi dig med intresse att bidra till både inriktning och positiv utveckling i en myndighet som genomgår förändringar i processer och IT-system i takt med att samhällets behov förändras.
Som kravsamordnare är du nyckelperson i förvaltningsorganisationen för LISA, Lantmäteriets myndighetsgemensamma systemstöd för ärende-, dokument-, kund- och arkivhantering. Du arbetar nära produktägaren, två verksamhetsutvecklare, utvecklingsteamet och andra verksamheter inom Lantmäteriet. Arbetet innebär också att du deltar i olika arbetsgrupper och projekt och har därmed många interna kontakter inom myndigheten.
I rollen som kravsamordnare arbetar du aktivt med att stödja Lantmäteriets olika verksamheter i deras arbete med behovsanalyser, kravställning och modulering av processer som ska hanteras i LISA. Du är drivande i kravutvecklingen och leder aktivt systemutvecklare i arbetet med att realisera kraven. Vidare driver du verksamheternas behovsinventering för att identifiera potentiella krav och behov.
Du skapar strukturer och processer för att effektivisera och utveckla kravarbetet. Du arbetar proaktivt med verksamheterna för att identifiera synergier och möjligheter. Arbetet innebär också att löpande se över arbetssätten och att identifiera, utvärdera och implementera förbättringar i LISA utifrån verksamhetens behov.
Du är ett strategiskt stöd till produktägaren i frågor som rör både förvaltningsobjektet och de aktiva projekt som finns inom Lantmäteriet.
Liknande arbetsuppgifter för andra myndighetsgemensamma system kan komma att ingå i arbetsuppgifterna.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom relevant område och erfarenhet från ledande befattning, exempelvis som projektledare, där du har jobbat med människor och verksamheter i förändring.
Det är meriterande om du har erfarenhet av en liknande roll inom ett myndighetsgemensamt systemstöd. Det är även meriterande med kunskaper i agil kravhantering och att du kan dokumentera tydliga krav med hjälp av epics, storys, scenarios, användningsfall m.m. Vidare är det värdefullt om du har kunskaper om Lantmäteriets olika verksamhetsområden.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i denna tjänst krävs det att du kan arbeta med stort eget ansvar och har förmågan att på ett strukturerat och effektivt sätt driva processer vidare och ta beslut utifrån hela verksamhetens bästa. Du har förmågan att ta en ledande roll där det behövs och kan med ett konsultativt och konstruktivt förhållningssätt uppnå resultat utifrån ett helhetsperspektiv.
Det är även av vikt att du är flexibel och kommer med nya idéer och angreppssätt även vid ändrade omständigheter. Du är positiv, utåtriktad och en utpräglad lagspelare med mycket god samarbetsförmåga. Du har hög social kompetens och kommunicerar på ett tydligt och pedagogiskt sätt, både muntligt och skriftligt.
Tjänstgöringsort är Gävle men du kommer att ha möjlighet att arbeta viss tid på distans.
ÖVRIGT
På Lantmäteriet arbetar vi med att säkra ägandet av fastigheter och att tillgängliggöra geodata till samhället och vi är myndigheten som tar ledning i digitaliseringen av samhällsbyggnadsprocessen. Vi vet att våra medarbetare är vår viktigaste resurs för att lyckas med vårt uppdrag. Genom att arbeta med jämställdhet och mångfald som självklara delar av verksamheten skapar vi en inkluderande kultur där olikheter är en av våra framgångsfaktorer. I vårt medarbetarskap ingår det att alla medarbetare agerar utifrån vår värdegrund: service, öppenhet och handlingskraft.
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om tjänsten besvaras av de kontaktpersoner som anges i annonsen.
Urval sker löpande. Intervjuer sker från och med v. 1 2022.
Kontaktpersoner på detta företaget
Kommunikationschef Eva Ferndahl
026-63 32 07
Sektionschef Benny Andersson
026-63 34 33