OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
I denna roll kommer du att arbeta i en kravställande specialistroll med färdtjänstfrågor vid vår sektion Buss och färdtjänst. Vad som både är utmanande och sporrande i den här tjänsten är att du utifrån ett nutids perspektiv om hur verksamheten för allmän och särskild kollektivtrafik ser ut, även kommer arbeta mycket med omvärldsanalys för att fånga upp hur möjligheterna för att förbättra tillgängligheten ser ut i framtiden.
Din huvuduppgift som kravställande specialist är att arbeta tillsammans med vår strategiska avdelning för att stötta utvecklingsarbetet och medverka i olika upphandlingsprojekt inom färdtjänstområdet. I detta ansvar ingår också ansvar för att formulera strategier, planer och riktlinjer som underlag till trafikförvaltningens strategiska arbete.
Som kravställande specialist ansvarar du dessutom för att delta i och stötta arbetet med uppföljning och vidareutveckling av de affärsavtal som träffats med våra trafikoperatörer och andra leverantörer inom färdtjänstområdet. I den förvaltande delen av arbetet, deltar du i arbetet med att följa upp av de affärsavtal som slutits och stämma av att de efterlevs. Du anger också nödvändiga justeringar i kravställningen, vilka kan framkomma som följd av ändrade förhållanden i verksamheten och i marknadsförhållanden.
För att främja kompetensöverföring och samverkan i tillgänglighetsfrågor ingår du som kravställande specialist i vårt interna nätverk; Affärsområde Färdtjänst.
Bland dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår exempelvis:
- Medverka till samordning och utveckling av processer och rutiner.
- Genomföra omvärldsbevakningar för att ta del av utveckling inom branschen.
- Fungera som kontaktyta mot övriga avdelningar, särskilt i frågor kopplat till ditt kompetensområde, effekt av planerad verksamhet och slutligt levererad tjänst.
- Följa upp och upprätthålla kontakt med färdtjänstentreprenörer.
Din utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som har högskoleutbildning med relevant inriktning och goda kunskaper i företagsekonomi. Du har erfarenhet av arbeta i en kravställande roll sedan tidigare där du tillägnat dig kunskap och förståelse för affärer samt erfarenhet av avtal och avtalsuppföljning.
Vi ser erfarenhet av transportbranschen som meriterande. Även erfarenhet av upphandlingsprocesser och kravställning i upphandling ses som meriterande. Då flera av våra trafikentreprenörer är internationella aktörer ser vi gärna att du behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.
Som person är du social och trivs i en roll med många kontakter såväl internt som externt. Du är självgående med hög integritet och personlig mognad, vilket ger dig förmåga att kunna ta ställning i sakfrågor utan att förlora din objektivitet och verksamhetstänk. Du är affärsmässigt lagd och har god analytisk förmåga när det kommer till att tolka och analysera avtal och är van vid att strukturera och organisera ditt arbete.
Det här är en tjänst för dig som vill vara med och bidra till en kollektivtrafik för alla!
Information och ansökan
I denna rekrytering arbetar vi tillsammans med Experis. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta vår rekryteringskonsult Ann Sophie Brezen tfn:08-452 33 42.
Fackliga kontaktpersoner för SACO är Richard Björk, tfn: 08-686 3779 och för Vision (SKTF) Mona Tallberg, tfn: 08-686 1665.
Vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt, intervjuer kommer att ske löpande.
Välkommen med din ansökan!