OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu stärker vi upp vår krav- och fakturasupport ytterligare!
När vi nu söker en ny medarbetare är det inte bara för att stärka upp vår kravavdelning. I din nya roll blir du en spindel i nätet, som arbetar i gränsen mellan vår factoringverksamhet och kravhantering. Du hjälper våra kunder med support i fakturafrågor, obetalda fakturor och krav. Med tiden kommer du att bygga upp en unik expertis och erfarenhet av kundhantering i ett finansföretag.
Vad gör vi och vilka är vi på Factoringgruppen?
I vår kärnverksamhet köper vi fakturor mot provision från våra kunder och inväntar sedan betalning från kundens kund efter fakturans förfall. Även företagsutlåning förekommer. För att få betalt använder vi vid behov vår unika problemlösningsförmåga och är i första hand proaktiva, men om vi måste driver vi även processer i domstol.
Hos oss blir du en del av ett drivet, familjärt och härligt gäng där skrattet alltid är nära till hands. Vi ser personalen som vår främsta tillgång och söker inte bara rätt kompetens utan framför allt rätt personlighet.
På Factoringgruppen har vi mottot att alltid skapa bättre förutsättningar för alla, varje dag. Det finns i vår själ. Våra värderingar sätter grunden i våra beteenden i hur vi är mot varandra, allt vi gör för våra kunder, men även deras kunder. Allt genomsyras av våra värderingar kundupplevelse, ödmjukhet, respekt och vinnare, eller som vi säger KÖRV!
Hur ser en arbetsdag ut?
I din roll får du förstahandsansvaret för dagligt inkommande och utgående kontakter via mail och telefon. Varje ärende är unikt, vilket ställer krav på både flexibilitet och fingertoppskänsla.
I det dagliga arbetet kommer du tillhöra bolagets Backoffice. Största delen av arbetet utförs per telefon och mail, för att genom proaktivitet lyfta problem och söka lösningar i tidigt skede. Vi i teamet gillar att jobba under i högt tempo, så det är en förutsättning att du trivs med det.
Var hamnar jag i organisationen?
Ditt nya arbete är en hybrid mellan kundsupport och inkassohandläggare. Ditt primära ansvar är kravsupport. Rapporterar gör du till avdelningschefen för Backoffice.
Möjlighet att lära sig ett unikt hantverk
Vi tror att du är villig att lära dig det hantverk som en riktigt duktig handläggare på området bemästrar. Din och dina kollegors insats med kunder och förfallna fordringar är avgörande för företagets möjligheter att bedriva lönsamma affärer. Därför är dina personliga egenskaper viktiga för oss. Extra stort värde sätter vi vid att du har vana vid eller fallenhet för att bemöta kundkontakter på ett positivt men handfast sätt.
Måste jag ha arbetat med detta innan?
Det är en fördel om du har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare, men det är inget krav. Telefonvana ser vi positivt på då mycket av arbetet görs bäst den vägen, dessutom bör du även kunna uttrycka dig väl i skrift. Som person ser vi att du är lyhörd men samtidigt självgående och vågar ta beslut inom givna ramar samt att du är prestigelös i samarbetet med övriga kollegor. Du kommer hantera en stor mängd fordringar dagligen och behöver ha kapacitet att behandla alla dessa snabbt och effektivt utan att tumma på den noggrannhet som krävs.
Anställningsvillkor
Visstidsanställning med start senast 15 maj 2023, eller enligt överenskommelse, till den 31 december 2023.