Kreativ Aktivitetssamordnare i Sociala sektorn - nya mötesplatser

Kreativ Aktivitetssamordnare i Sociala sektorn - nya mötesplatser

Arbetsbeskrivning

Är du en kreativ person som brinner för att skapa meningsfulla mötesplatser? Är du också en person som får saker att hända och samtidigt har ett stort hjärta för andra? Då har vi den perfekta tjänsten för dig! Sektorsövergripande Kreativ Aktivitetssamordnare!

Nu kan du vara med och forma framtidens vård och omsorg genom förebyggande insatser i rollen som aktivitetssamordnare.

Höjdpunkter med jobbet:


• Frihet under ansvar: Du får chansen att forma din egen roll och tänka utanför boxen.
• Bidra till samhället: Din insats kommer att göra en verklig skillnad för många. 
• Utvecklingsmöjligheter: Vi satsar på dig och din utveckling! 

Dina arbetsuppgifter
Tjänsten som Aktvitetssamordnare inom sociala sektorn, är i samband med en stor satsning på förebyggande arbete. Rollen innebär ett stort ansvar för att planera, koordinera och genomföra aktiviteter på våra nya mötesplatser. 

I rollen kommer du bland annat arbeta med detta:

Planering och Koordinering: Du kommer att vara hjärnan bakom aktiviteterna, där du kopplar samman ideer med resurser. 
Genomförande: Tillsammans med ett fantastiskt team säkerställer du att aktiviteterna blir engagerande och givande. 
Evidensbaserat arbete: Du arbetar utifrån den nya socialtjänstlagen och tar hjälp av beprövad erfarenhet och evidens för att forma insatser. 

Din profil

• Vi söker dig med en akademisk bakgrund gärna inom hälso- och sjukvård, gärna som Arbetsteraput eller Fysioterapeut. 
• Du är trygg med att kommunicera i både tal och skrift samt manövrera i den digitala världen. 
• Förmåga och erfarenhet av att organisera och leda social verksamhet.

Ditt ledarskap präglas av innovation och din sociala kompetens är ditt främsta verktyg för att knyta kontakter både internt och med civilsamhället. Du är en "doer" - en person som får saker att hända och samtidigt har ett stort hjärta för andra.

Andra egenskaper vi värdesätter för den här rollen är, kreativitet där du ser möjligheter där andra ser hinder, organisationsförmåga där du är en mästare på att planera och genomföra, samt samverkansförmåga där du trivs bra med att arbeta i team och är duktig på att skapa relationer.

Om arbetsplatsen
Tjänsten är placerad i teamet som arbetar i Ordinärt boende och med Hälso- och sjukvård. I organisationen ligger du under chef för korttidsboende, dagverksamhet och anhörigkonsulent. Där ser vi vården som en helhet där relationerna mellan vårdens och omsorgens olika delar, och med civilsamhället, utgör de allra viktigaste byggstenarna. Du arbetar heltid, främst dagtid måndag till fredag.

Vi erbjuder dig
För oss är det viktigt att alla våra medarbetare hittar en balans mellan jobb och hem, känner trygghet i sin anställning och en ökad livskvalitet genom att jobba i kommunen. Lyckas vi med det finns det goda förutsättningar att också lyckas med vår gemensamma uppgift, som är:

Vi gör det vi ska genom att ta gemensamt ansvar för vårt demokratiska uppdrag, använda våra resurser klokt och alltid hålla fokus på dem vi är till för.
Vi gör det bra och är stolta över vårt arbete och de resultat vi når, och vi välkomnar engagerade och modiga medarbetare som vill utveckla och förbättra tillsammans med oss.
Vi gör det tillsammans genom att samarbeta och lära av varandra. Dialogen är viktig för oss, och vi hittar nya lösningar tillsammans med dem vi är till för, med tillit, omtanke och respekt.






Vi strävar efter ett hälsofrämjande arbetsklimat, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling. Kompetensutveckling är en självklarhet, och vi uppmuntrar våra medarbetare att vidareutvecklas genom kurser, utbildningar och nätverkande.







På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss. För mer information vänligen se www.leksand.se/jobbahososs 

För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice, se vidare www.rekryteringslots.se

Din ansökan
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Leksands kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken. Ansökningshandlingarna består av CV och personligt brev.

Sista ansökningsdagen 241021. Tillsättning sker efter överenskommelse. 

Följ oss också på sociala medier.

Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Granath-Nilsen, Ansvarig chef
0247-805 67
Carina Stegeborn, (facklig) Facklig representant
0247-802 95
Pia Eriksson-Lundström, Ansvarig chef
0247-801 58
Rigmor Bewö-Lundblad, Ansvarig chef
0247-806 07
Karin Elfving, Ansvarig chef
0247-805 46
Maria Thulemark, Ansvarig chef
0247-801 17
Ing-Marie Ludvigsson, Ansvarig chef
0247-804 61
Annica Sandy Hedin, Ansvarig chef
0247-801 79
Anders Östberg, Ansvarig chef
0247-802 34
Lena Andersson, Ansvarig chef
0247-806 60

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Leksands kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 september 2024
  • Ansök senast: 21 oktober 2024

Besöksadress

Kommunhuset Torget 5
None

Postadress

Personalavdelningen
2029, 79380

Liknande jobb


27 september 2024

Arbetsterapeut

27 september 2024