OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kreativ innesäljare till NetOnNet
Har du tidigare erfarenhet från försäljning samt känner dig trygg i att behöva ta egna beslut och initiativ? Skulle du beskriva dig själv som lösningsorienterad, lyhörd och kreativ? Då har Randstad det rätta uppdraget för dig! Randstad söker nu en kreativ innesäljare till NetOnNet i Borås.
Uppdragsgivare: Randstad
Ort: Borås
Omfattning: Heltid, 08-17.00. Mars och fram till 31/5.
Arbetsbeskrivning
I rollen som innesäljare kommer du att arbeta i ett fantastiskt nybyggt hus och huvudsakligen att syssla med försäljning antingen via telefon, mail eller webb. Du kommer även att hantera orders, säkerställa så att fakturering sker, underhålla kundregister, lösa problem, svara på de frågeställningar som våra kunder har, stötta övriga funktioner vid behov, samt diverse övriga administrativa uppgifter.
Som innesäljare har du en viktig roll eftersom du i många fall är navet i verksamheten. Du kommer att ha daglig kontakt med kunder via mail eller telefon. Andra sysslor är att säkerställa så att orderlagda produkter levereras samt faktureras enligt avtal.
Du skall serva kunderna med rätt pris och lagertillgång, rekommendera produkter som passar kundens verksamhet eller ändamål, rekommendera alternativa produkter samt aktivt arbeta med proaktiv försäljning.
Läs mer om företaget här; www.netonnet.se [ http://www.netonnet.se/ ]
Kvalifikationer
Vi söker dig som vill vara en del i vårt gäng och som inspireras av att vara med och bygga upp företagssatsningen. Du älskar försäljning och gillar att prata med kunder.
Du har flerårig erfarenhet från försäljning, god ekonomisk förståelse och goda kunskaper inom Office-paketet.
Meriterande om du har minst två års erfarenhet från innesälj och gärna erfarenhet av affärssystemet Jeeves samt har ett genuint intresse av att hålla dig välinformerad och uppdaterad på det trender som uppstår inom hemelektronikbranschen
Eftersom omvärlden förändras snabbt måste du vara lyhörd och kreativ då det gäller att ha en hög servicenivå tillgodose kundernas behov då det gäller produkter och sortiment. Du känner dig trygg i att behöva ta egna beslut och initiativ. Du måste vara drivande och älska att ha ett högt tempo med varierande uppgifter. Samtidigt krävs det att du som person är noggrann, lösningsorienterad och har förmågan att prioritera.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Om Randstad
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.
Sista ansökningsdag: 2017-03-17, Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Camilla Wohlin | camilla.wohlin@randstad.se [ mailto:camilla.wohlin@randstad.se ] |
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström