Kreativ kampanjledare

Arbetsbeskrivning

Dramaten söker en kreativ kampanjledare för envisstidsanställning på ett år till kommunikationsavdelningen. 
 
Som kreativ kampanjledare står du förutformning av Dramatens marknadsföringskampanjer från idé till genomförande. Du ansvarar för att säkerställa att kvaliteten på marknadsföringen stärkervarumärket och driver försäljning.  
 
Du har förmågaatt skapa kampanjer som vänder sig till en utvald målgrupp och skapar intresseför en enskild uppsättning. Du tar fram idéer för såväl tryckta som digitalakampanjer. Ditt fokus är bildidéer, form och konceptualisering. Du arbetar påen övergripande nivå med att göra skisser, projektleda fotograferingar ochbeställa illustrationer, digitalt material, interaktiva projekt och video. Duhåller i relationerna med externa kreatörer, beställer tjänster,förhandlar/hanterar avtal och köper media. Dukan leda ett projekt, sätta ihop rätt team av medarbetare och övervakaproduktionen fram till det färdiga resultatet. 
 
Ett konstnärligtsynsätt är nödvändigt för att kunna kommunicera med bild och form. Det är ocksåviktigt att ha kunskap om hur marknadsföringsprocessen fungerar samt ommöjligheter och begränsningar med olika mediekanaler. I din roll ingår attdriva arbetet med att hitta gynnsammaPR-samarbeten med externa partners. 
 
I ditt arbeteföljer du de grafiska riktlinjer som Dramaten tar fram. Du arbetar operativt meddigitala verktyg som design-, text- och bildbehandlingsprogram. Din tjänst ärplacerad i kommunikationsavdelningens PR-team och du rapporterar tillPR-chefen. Du har ett nära samarbete med avdelningens grafiska koordinator. 
Som person hardu lätt för att samarbeta, är driven, noggrann, lösningsorienterad ochvälstrukturerad. Du har förmåga att leda dig själv och andra i arbete och haren social fingertoppskänsla.  
 
Ett etableratkontaktnät inom kreativa branscher är ett stort plus.  
 
Krav på kompetens/utbildning. Du har: 
- dokumenteradbakgrund inom reklam/PR,  
- dokumenteradutbildning inom design/formgivning,  
- godakunskaper om retuschering och postproduktion, 
- goda kunskaper om målgruppsinriktat kommunikationsarbete,
- erfarenhet av projektledning, 
- erfarenhet av att planera och hantera köpt media, 
- erfarenhet av att förhandla kontrakt och avtal, 
 
Tjänsten är envisstidsanställning på heltid under ett år, med möjlighet till förlängning. Tillträdesker 1 januari 2017, eller enligt överenskommelse. Dramaten är medlem iarbetsgivarorganisationen Svensk scenkonst och har kollektivavtal. 
 
Ytterligareinformation om tjänsten lämnas av PR-chef Christina Bjerkander,christina.bjerkander@dramaten.se. Frågor som rör anställningsvillkor besvarasav personalhandläggare Charlotta Bäckström. Facklig företrädare förTeaterförbundet är Eva Strengbohm. Samtliga nås på 08-665 61 00. 
 
Sista ansökningsdag ärden 13 november.Intervjuer kan komma att ske löpande. Du ansöker via www.dramaten.se/jobb 
 
Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Christina Bjerkander
08-665 61 00
Stephanie Burberry
08-665 61 00
Charlotta Bäckström
08-665 61 00
Jakob Egge
08-665 61 00
Charlotta Bäckström
08-665 61 00
Annika Sundmalm
08-665 61 00
Mia Kihlberger
08-665 61 87
Mia Kihlberger
08-665 61 00
Susanne Ömossa
08-665 61 00
Susanna Aronson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kungliga Dramatiska Teatern AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Månadslön
  • Dagtid Visstidsanställning
  • Publicerat: 28 oktober 2016

Besöksadress

Nybrogatan 2
None

Postadress

Nybrogatan 2
STOCKHOLM, 10241

Liknande jobb


12 september 2024

24 oktober 2023

PR Officer

PR Officer

13 september 2023

PR-ansvarig

PR-ansvarig

13 september 2023