OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunikationsavdelningen har ett övergripande och samordnande ansvar för extern och intern kommunikation. Myndighetens planerade kommunikation är ett strategiskt verktyg för att utveckla, styra, samordna och stödja verksamhetens mål och uppdrag. En träffsäker kommunikation ska bidra till myndighetens effektivitet och service samt till allmänhetens förtroende för oss.
På kommunikationsavdelningen är vi idag elva medarbetare placerade i Stockholm och Gävle som arbetar med webb, grafisk design, kommunikation och press.
Vi söker dig som vill jobba med redaktionell kommunikation i digitala kanaler på Statens servicecenter. En myndighet som är inne i en mycket spännande utveckling för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som kommunikatör producerar du relevant, intressant och målgruppsanpassat innehåll för vårt intranät, vår externa webbplats och sociala medier. Du är en stilsäker skribent som gärna fotograferar, filmar, textar och redigerar.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Relevant akademisk examen inom exempelvis kommunikation, medie- eller samhällsvetenskap eller motsvarande kunskap genom arbetslivserfarenhet
• Minst tre års erfarenhet av arbete med redaktionell kommunikation
• Erfarenhet av att jobba med intranät
• Dokumenterad erfarenhet av att ha arbetat med verktyg för produktion och redigering av visuellt innehåll
Vidare ska du ha följande förmågor:
• Att anpassa sig till ändrade omständigheter
• Att självständigt ta ansvar för sina arbetsuppgifter
• Att säkerställa kvalitet
• Att bygga upp och stärka relationer samt bidra positivt till arbetsgruppens arbetsklimat
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift
• God förmåga att uttrycka dig på engelska i både tal och skrift
Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av att ha arbetat som journalist
• Erfarenhet av att ha arbetat i Sitevision, Adobe Creative Cloud
• Erfarenhet av att ha arbetat inom staten
Övrigt
Anställningen är ett vikariat på 100% fram till och med 30 november 2023.
Anställningen är placerad i Stockholm eller Gävle, efter överenskommelse.
För anställning krävs godkänt resultat vid säkerhetsprövning och tjänsten är inplacerad i säkerhetsklass vilket även innebär registerkontroll och krav på svenskt medborgarskap.
Välkommen med din ansökan senast 8 februari, 2023.
Intervjuer planeras att påbörjas under v.7.
För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen.
Hos oss får du bidra med din kompetens i tjänster som ligger nära medborgare och myndigheter.
Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges statliga servicekontor där vi vägleder besökare i frågor som rör Arbetsförmedlingen, Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.
Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till myndigheter. Vi är experter inom ekonomi, lön och HR.
Vår verksamhet finns i hela landet. Huvudkontor finns i Gävle. Vi är också en beredskapsmyndighet inom sektorn ekonomisk säkerhet. Tillsammans är vi 1 600 medarbetare
Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.
Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.