Kreativ och driven Rekryterare Academic Resource

Arbetsbeskrivning

Brinner du för rekrytering och vill jobba i ett entreprenörsdrivet bemannings- och rekryteringsföretag? Drivs du av att arbeta i en social roll i ett högt tempo och är redo för att ta mycket eget ansvar? Då kanske du är vår nästa Rekryterare.

Vi söker nu en driven och engagerad Rekryterare till vårt team inom Ekonomi & Finans. Du kommer att få arbeta med att tillsätta spännande tjänster inom ekonomiområdet, du kommer att intervjua kandidater för både konsultuppdrag och rekryteringar. Din huvudsakliga uppgift är att hantera kandidatförsörjningen till våra befintliga uppdrag. Du blir en del av ett härligt team som idag består av två konsultchefer samt en rekryterare på halvtid. Vi arbetar tätt tillsammans som team och stöttar varandra i det dagliga arbetet, vi sitter i ett öppet kontorslandskap. Du rapporterar direkt till affärsområdeschef.

Dina arbetsuppgifter som Rekryterare innebär bl.a.:
- Skriva annonser och publicera dessa
- Search i olika databaser såsom LinkedIn, Monster.se och på AMS
- Urvalsarbete
- Telefonavstämningar
- Intervjuer (drygt 10 per vecka)
- Referenstagning
- Rekryteringsadministration
- Ansvara för kontakt med samarbetspartners, planera samt representera företaget vid arbetsmarknadsmässor.

Du kommer utöver ovanstående uppgifter även att få delta på kundmöten med konsultcheferna för att lära känna kunderna samt ta ansvar för andra uppgifter inom företaget ? beroende på dina tidigare erfarenheter och intressen. Du ingår även i företagets rekryteringsgrupp som tillsammans jobbar med att utveckla våra befintliga processer inom både rekrytering och administration.

Din profil
Vi söker en person med en utbildning inom personal/HR eller ekonomi. Du har tidigare erfarenhet av att jobba inom bemannings- och rekryteringsbranschen som exempelvis rekryterings- eller bemanningsassistent och är väl insatt i hur processerna fungerar och van vid en säljorienterad miljö. Du har tidigare erfarenhet av och trivs med administrativt arbete och är en van användare av Officepaketet. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift.

Det är meriterande om du har en hög IT-mognad och om du arbetat med sociala medier som rekryteringsverktyg innan och har erfarenhet av searcharbete. Har du tidigare jobbat inom ekonomi eller finans är det ett stort plus. Har du ett intresse för sälj ses även det som meriterande.

För att trivas i rollen är det viktigt att du är noggrann, effektiv och initiativtagande. Du trivs att arbeta i dynamiska miljöer där den ena dagen inte är den andra lik. Flexibilitet och en god prioriteringsförmåga krävs för att lyckas i rollen. Då vi är ett litet företag är det viktigt att du inte är rädd för att ta tag i både högt och lågt. Rollen innebär daglig kontakt med kandidater varför det är viktigt att å du trivs i en social och relationsskapande roll. Det är viktigt att du är en teamorienterad och serviceinriktad person. Vi jobbar hela tiden med att förbättra våra processer och ser gärna att du kommer med egna kreativa förslag på hur vi kan utvecklas.

Tjänsten är på heltid, med start omgående (absolut senaste start är 4 augusti). Vi sitter i fina och ljusa lokaler på Norr Mälarstrand på Kungsholmen, med Rålambshovsparken som granne.

Välkommen till ett kompetent och glatt gäng med lång erfarenhet inom rekrytering och bemanning!

Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan omgående! (Genom hemsidan)

Frågor om tjänsten besvaras av ansvarig rekryterare Emelie Creutz på:
emelie.creutz@academicresource.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Admin.assistent Hanan Toutoundji
08-545 539 90
Rekryteringsansvarig Fanny Kjellberg
08-545 539 90
Affärsområdeschef Carin Helander
08-545 539 90
Rekryterare Sanna Löfgren
08-545 539 90

Sammanfattning

Besöksadress

Norrmälarstrand 100
Stockholm

Postadress

Norrmälarstrand 100
STOCKHOLM, 11235

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024