Kreativ och nytänkande kvalitetssäkringssamordnare till LSS-boenden

Arbetsbeskrivning

Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder.

I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi är en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 8 500 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.

Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!

Vård- och omsorgsförvaltningen har under vård- och omsorgsnämnden det samlade ansvaret för vård, omsorg och stöd till äldre och personer med funktionsnedsättning. Förvaltningen är organiserad i uppdrag, biståndskontor och utförare samt tre stabsenheter ekonomi, HR och nämnd- och ledningskansli.

LSS enhet 1 består av tre gruppbostäder enligt LSS som ligger på olika platser på väster i Eskilstuna kommun. Här bor totalt 15 personer med olika behov av omvårdnad och med olika funktionsnedsättningar. Vi stöttar dessa persononer i deras bostad med vardagliga sysslor, helt efter deras olika behov. Som kvalitetssäkringssamordnare stöttar du boendestödjarna i arbetet på alla tre boendena med att säkerställa kvalitén i arbete och dokumentationen.


ARBETSUPPGIFTER
Vi kan erbjuda dig ett fritt arbete med möjlighet att utveckla och tänka nytt. Hos oss får du möjlighet att vara kreativ och bidra till utvecklingen av dokumentation och arbetssätt. Vi söker dig som vill kvalitetssäkra vårt arbete!

I rollen som kvalitetssäkringssamordnare arbetar du med delegation från enhetschefen med att utveckla dokumentation- och kvalitetsarbetet tillsammans med boendestödjare. Du stöttar och utbildar dina kollegor i dokumentation och i ditt uppdrag ingår att säkerställa att brukare på boendena får de insatser som de är beviljade utförda på bästa sätt. Du har ett ansvar att se över vad som fungerar eller inte fungerar och att utveckla och upprätthålla kvalitetssäkringssystem och genomförandeplaner. I dina arbetsuppgifter ingår att samverka med aktörer internt och externt, som exempelvis med landsting eller brukares kontaktnät. Du har även kontinuerlig kontakt med andra kvalitetssäkringssamordnare inom förvaltningen för att lära av varandra och utbyta erfarenheter.

Arbetstiden är dagtid, men önskemål finns att du ska kunna jobba även kvällstid ibland. Du har förmånen att tillämpa flextid.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med högskoleexamen i beteendevetenskap, som socionom eller annan högskoleutbildning inom socialt arbete eller pedagogik som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har erfarenhet av målgruppen psykiska och fysiska funktionsnedsättningar och du får gärna ha erfarenhet av arbete på gruppboende. Då tjänsten har en administrativ utgångspunkt i att säkerställa dokumentationsarbetet behöver du ha vana att använda datorn i ditt arbete, ha erfarenhet av dokumentation och en god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.
Vi ser det positivt om du har erfarenhet av att leda grupper eftersom arbetet ibland innebär att hålla i utbildningar och möten. Har du kunskap av vårt dokumentationssystem VIVA och ICF eller Pedagogiskt förhållnings- och arbetssätt är det meriterande för tjänsten.

Vi söker dig som är självständig, kan ta ansvar och är drivande i arbetet. För att lyckas i rollen behöver du vara en stark person som inte nedslås av kritik och du har en pedagogisk förmåga för att kunna bemöta på ett ödmjukt sätt och skapa delaktighet. Du är inkännande, kan visa förståelse och lyssna in dina kollegor och andra som du sammarbetar med. Eftersom ditt arbete innefattar att granska dokumentation är du en person som har förmåga att följa de lagar och föreskrifter som gäller, men kan också se ur ett helhetsperspektiv och vara nytänkande. Du har ett intresse för målgruppen och även en vilja att gå in och jobba med brukarna tillsammans med dina kollegor.

Varmt välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.

För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Therese Klingmalm
016-710 51 38
Enhetschef Maria Englund
016-710 22 25
Rekryteringskonsult Sofia Kroné Karlsson
016-710 27 52
Rekryteringskonsult Isabel Kjellberg
016-710 17 02
Ring mån-tors 08:00-10:00 och fre 08:00-09:00 Tim- och sommarjobb
016-710 70 99
Rekryteringskonsult Robert Isaksson
016-710 12 37
Enhetschef Anneli Gravander
016-710 52 12
Rekryteringskonsult Anna Dahlberg
016-710 28 30
Rekryteringskonsult Peter Poulsen
016-710 10 67
HR-chef Krister Reed
0701- 67 27 50

Sammanfattning

Besöksadress

63186 Eskilstuna
None

Postadress

Alva myrdals gata 3d
Eskilstuna, 63186

Liknande jobb


22 november 2024

Verksamhetsutvecklare Primärvårdsområde Nord

Verksamhetsutvecklare Primärvårdsområde Nord

21 november 2024

Laboratorieassistent

Laboratorieassistent

20 november 2024