OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi är allt fler som väljer att bo i Uddevalla. Kommunen växer stadigt och har idag drygt 55 000 invånare. Här har vi hav, skog och fjäll nära inpå och dessutom ett rikt näringsliv som präglas av småföretagande och god samverkan.
I Uddevalla kommun strävar vi aktivt efter mångfald genom att värdesätta och rekrytera medarbetare med olika bakgrund. Vi bedriver ett aktivt hälsofrämjande arbete med målsättningen att vara en attraktiv arbetsgivare och en hälsofrämjande organisation. I mötet med andra människor är våra ledord öppenhet, respekt och professionalitet. Tillsammans arbetar vi för ett hållbart samhälle - för alla invånare.
Hjärtat i Bohuslän, liv, lust och läge ger livskvalitet!
Beskrivning av ansvarsområdet
Vi söker dig som vill vara med och bidra till att utveckla kommunens arbete och insatser inom avdelningen social omsorg.
Avdelningen består av fem sektioner och omfattar äldreomsorg, funktionsnedsättning, socialpsykiatri och missbruksområdet.
Målsättningen är att skapa framtidens socialtjänst med utgångspunkten att med brukaren i centrum utveckla våra insatser inom socialtjänsten.
Arbetsuppgifter
Du kommer ingå i avdelningens ledningsgrupp i en förändringsresa som syftar till att bedriva en kvalitativ verksamhet som verkligen samverkar över sektionsgränserna för att kunna tillgodose brukarnas behov på bästa sätt och med ett gott bemötande utifrån de ekonomiska förutsättningar som finns i Uddevalla de kommande åren.
Som utvecklare förväntas du arbeta med verksamhetsområdenas och förvaltningens uppdrag i nära samarbete med chefer på olika nivåer och andra funktioner inom socialtjänsten.
Det innebär att Du
- - tar initiativ till och självständigt driver utredningar, förändringsarbete och projekt
- - samordnar, analyserar och följer upp statistik, brukarundersökningar, öppna jämförelser och annan information
- - medverkar i utvecklingen av avdelningens
- - kvalitetsarbete
- - arbetar verksamhetsutveckling
- - bereder ärenden till socialnämnden och yttrande till olika instanser tex IVO
- - stöttar cheferna i systemet för styrning och ledning med verksamhetsplaner och uppföljningar
- - ansvarar för viss information på intranätet och hemsidan
Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant utbildning på högskolenivå. Du skall kunna uttrycka dig väl i tal och skrift och ha goda datakunskaper. Som person är du analytisk, flexibel, har lätt för att samarbeta och tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och har flerårig erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har erfarenhet från offentlig förvaltning gärna från socialtjänstens olika verksamhetsområden.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Du förväntas:
-Ha en drivkraft att självständigt arbeta med olika uppdrag, stora som små
-Ha en positiv människosyn och en god social kompetens
- Vara serviceinriktad och pedagogisk
- Ha en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
- Ha god kunskap om verksamheternas målgrupper
- Ha en god administrativ kunskap och datavana
- Körkort och kör egen bil
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.