OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du som webbredaktör medverka till att öka kunskapen om Alzheimers sjukdom och andra demenssjukdomar i samhället? Är du en duktig skribent som behärskar nya medier? Alzheimerfonden investerar i en ny webbplats som lanseras i mitten av augusti 2008. Vi söker en webbredaktör som i första hand är duktig på att jobba med skriftlig information. Du ska kunna en hel del om kommunikationsteknik med hjälp av datorer och ha känsla för formgivning och kommunikation med bilder. Arbetsuppgifter: Ditt huvudansvar är att se till att informationen är aktuell, relevant, tillförlitlig och korrekt. Du ser också till att webbplatsen lever upp till alla de behov som de olika användarna har. En annan viktig arbetsuppgift är att marknadsföra webbplatsen och se till att informationen når ut till de tänkta målgrupperna. Erfarenhet från ideella organisationer är en merit. Utbildning/erfarenhet Du har arbetat 2-3 år som webbredaktör. Vi tror att du har en utbildning inom kommunikation, information eller skrivande från högskola. Du behärskar MS Office väl samt något publiceringsverktyg och har även kunskaper inom bildhantering. Som person trivs du med att arbeta i en servicefunktion som innebär mycket interna och externa kontakter. Vi tror att du är utåtriktad, engagerad och positiv medarbetare som vill bidra med egna ideer och påverka fondens framtida informationsarbete.
Artiklar i detta ämnet
- Datorarbetares muslekbesvär