Kreativt ansvarig till huvudkontoret

Arbetsbeskrivning

Till vårt huvudkontor i Kungsträdgården i centrala Stockholm söker vi nu en Kreativt ansvarig.

Om rollen

Som kreativt ansvarig ansvarar du för att utveckla och förvalta kreativ vinkel, koncept, kampanjer, tonalitet och visuellt uttryck. Du säkerställer den kreativa höjden och att kommunikationen och vårt varumärke håller ihop utifrån ett helhetsperspektiv oavsett kanal och medieval.  Det är en ledande roll som kommer samarbeta i team med flera olika kompetenser. Du kommer att jobba med både varumärkesbyggande kommunikation samt taktiskt och mer operationella uttag.

Arbetsuppgifter


• Vårda, utveckla och säkerställa en hög kreativ nivå på kommunikationen
• Skapa och utveckla digitala koncept, kommunikationskoncept, kampanjer och större kommunikationsuttag.
• Ta fram kreativa briefer och samarbeta med våra leveransteam för realisering och genomförande av koncept, kampanjer samt stora och små kommunikationsuttag
• Initiera och designa komplexa och enkla kommunikationsplaner baserade på värde och effekt.
• Motivera, engagera och skapa förutsättningar för den kreativa processen så att kommunikationen gör sitt jobb.
• Stödja och ge råd i den kreativa processen samt säkerställa att alla kreativa idéer presenteras ordentligt.
• Leta efter nya idéer och skapa kreativa lösningar som stödjer och bidrar till ökad kund- och användarupplevelse,
• Skissa och producera ut kommunikationsmaterial utifrån behov
• Ansvara för den kreativa vinkeln och visuella uttrycket för ett koncept och/eller produktion oavsett kanal.

Ansvara för och kommunicera/missionera grafisk profil, visuell- och audiell identitet, och tonalitet.

Om dig

För att lyckas i rollen som kreativt ansvarig ser vi att du är en konceptuell och idédriven kreatör med en gedigen erfarenhet av att bygga varumärken. Du är en vass rådgivare med flera års erfarenhet av att motivera, inspirera och leda kreativa team. Du är van att coacha i kommunikations- och designfrågor och har en bred kunskap av att skapa helhetskoncept i olika kanaler och digitala upplevelser. Och när det behövs så rycker du gärna in och jobbar med mer hands on produktion. Som person är du en prestigelös, flexibel, nyfiken och nytänkande lagspelare med hög social kompetens. Du är lyhörd för organisationens behov och har en god förståelse och ett brinnande intresse för att utveckla verksamhetens affär. Du är drivande och strukturerad och självklart behärskar du det grafiska programmen. Rollen rapporter till chefen på enheten för kommunikationsstrategi, koncept och varumärke.

Kompetens som krävs


• Kandidatexamen i design eller motsvarande yrkeserfarenhet
• Arbetat minst i 10 år i kreativ roll och vi tror att du har en bakgrund från antingen reklambyrå eller en digital kommunikationsbyrå
• Gedigen kommunikations- och marknadskompetens
• Ett naturligt intresse för det ständigt föränderliga kommunikationslandskapet och söker ständigt efter ny inspiration
• Dokumenterad erfarenhet av att presentera och sälja kreativa idéer
• Erfarenhet av att arbeta i Adobe Creative Suite och andra relevanta verktyg för rollen.
• Erfarenhet av fotografering och arbete med film/video
• Portfölj av tidigare arbete som visar förmågan att göra en idé till verklighet
• Kunskap om videoproduktion och UX-upplevelse är meriterande

I urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper

Om din utveckling hos oss

Systembolaget är i ständig utveckling, och det kommer du också att vara om du arbetar hos oss. Till att börja med får alla nyanställda ett gediget introduktionsprogram. Sedan erbjuder vi flera olika möjligheter för att du ska lära dig mer och mer. Varje medarbetare har en egen kompetensutvecklingsplan, och utvecklingssamtal genomförs årligen.

Om oss

Vi genomgår just nu en omorganisation på Kommunikationsavdelningen, från traditionell funktionell organisation till funktionella kompetenshubbar och snabbrörliga leveransteam, som syftar till att stärka vår förmåga att fortsatt leverera kommunikation i framkant i en allt mer komplex omvärld. För det krävs det ett samlat strategiskt grepp om kommunikationen där helhet, kund- och medarbetarnytta, effektstyrning, kreativ höjd, innovation och digitalisering står i fokus. För att stötta denna förflyttning erbjuder vi nu ett spännande uppdrag i en nyinrättad roll på en avdelning med mycket kompetens och engagemang.

Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Carolina Nilsson, chef för enheten Kommunikationsstrategi, koncept och varumärke på telefonnummer: 0702-465744

Ansökan
Vid intresse är du välkomen att registrera din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 22:e maj Urvalet sker löpande och intervjuer kan påbörjas innan ansökningstidens slut. Vi tar inte emot ansökningar via mejl eller brev.


Systembolagets uppdrag baserar sig på omsorgen om folkhälsan. Visionen är att skapa ett samhälle där alkoholdrycker njuts med omsorg om hälsan så att ingen tar skada. Systembolaget bidrar med kunskap, både när det gäller mat och dryck och alkoholens påverkan på hälsan. På så vis vill vi inspirera till medvetna dryckesval och ett hälsosammare förhållningssätt till alkohol. För mer information se
systembolaget.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Eriksson
08-50330523
AnnSofie Eriksson
08-503 30524
Berit Karlsson
0433-71621
Charlotte Holm
0490-21390
Birgitta Fardstedt
0498-484633
Krister Bengtsson
0414-10011
Marco Kyllönen
0173-30028
Alan O Connell
0158-13010
Martin Hjälm
0370-70511
Stefan Hed
0248-12630

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Systembolaget AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 april 2020
  • Ansök senast: 22 maj 2020

Besöksadress

Storgatan 33
None

Postadress

Kungsträdgårdsgatan 14
Stockholm, 10384

Liknande jobb


Vikarierande kommunikatör

17 september 2024

CHANNEL MARKETING LEAD

16 september 2024

16 september 2024

16 september 2024