Kreditadministratör till Brandt Bil

Kreditadministratör till Brandt Bil

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta som kreditadministratör och starta karriär i Brandtland?

På Brandt är du inte bara medarbetare, utan medansvarig. Med det menar vi att alla är tillsammans ansvariga för att bygga relationer och skapa den arbetsplats som man både vill arbeta på och besöka. Därför är glädje och engagemang två egenskaper som vi värderar högt på Brandt.

Hur ser din arbetsdag ut?
I rollen som kreditadministratör kommer du att ansvara för att ge våra kunder svar på dess frågor gällande finansavtal, detta via både telefonkontakt och mejl. Vidare kommer du att arbeta med att kontrollera och registrera kontrakt samt dokument relaterade till leverans och finansiering av bilar. Vid behov kommer du även att kunna stötta och avlasta avdelningen som en supporterande funktion i organisationen. Du kommer att tillåta samt stoppa krediter göra UC kontroller samt betala/ lyfta via check.

Tjänsten är ett konsultuppdrag med start så snart som möjligt. Du kommer att vara anställd av Adecco och bli uthyrd till vår kund som är placerad i Uddevalla.

Vem trivs här?
Du som har utbildning inom ekonomi och tidigare arbetat i kredit- eller finansbranschen. Vi söker dig som är driven, noggrann, serviceinriktad och har god samarbetsförmåga. Som Kreditadministratör hos Brandt Bil får du en varierande roll där du kommer att jobba tillsammans med många härliga kollegor i ett positivt arbetsklimat.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå av

- Kontroll/ bokföring kredit
- Rapportera PV-försäljning
- Bruttovinsrapporter
- Avstämning bilar i lager, bankkonto, kundreskontra m.fl.
- Kreditkontroll och kreditrapporter
- Lösa restskulder mm.
- Fakturahantering
- Support säljare och kunder
- Avstämning och kravleasing
- Kontroll/stickprov interna säljaffärer

Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet inom Kreditadministration eller har haft liknande arbetsuppgifter sedan tidigare.

Om dig
Vi söker dig som är strukturerad med god administrativ förmåga. Du har en gymnasieutbildning och mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Meriterande för tjänsten är att du har tidigare erfarenhet av en liknande roll och att du har god datorsystemvana. Vidare ser vi att du är en framåt och initiativtagande person som gärna tar sig an nya uppgifter. Du har förmåga att hantera många uppgifter parallellt, är flexibel och har en god samarbetsförmåga. Du bör vara kommunikativ med en god social förmåga då du kommer att ha kontakt med både interna och externa kontakter/kunder.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Nathalie Hallberg via nathalie.hallberg@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport: info@adecco.se 

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 maj 2023
  • Ansök senast: 26 maj 2023

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024