OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
PLACERA PERSONAL AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning.Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom HR/lön, ekonomi, sälj/marknad och administration.Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher.Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 90 medarbetare.Vi strävar efter att vara en av branschens mest attraktiva arbetsgivare.Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen. Vi söker två personer för anställning hos vår kund EA i Upplands Väsby samt en person för ett konsultuppdrag under cirka sex månader med start 1 april eller 1 maj.OM ELECTRONIC ARTS Grundat: 1982 Ägarstruktur: Public (Nasdaq: ERTS) Huvudkontor: Redwood City, Kalifornien Omsättning: ca $2,9 miljarder dollar (2005) Antal anställda i världen: 6100 Historia: Electronic Arts (EA) är världens ledande producent av interaktiv underhållning till PlayStation®2, PlayStation®3, PlayStation®, PSPT, Xbox®, Xbox 360T, Nintendo GameCube, Game Boy® Advance, Nintendo DST och WiiT samt PC.EA startades i Kalifornien 1982.Några år senare tog företaget klivet utanför USA och etablerade sig i Europa.Idag finns EA representerat i stort sett över hela världen, antingen med ett lokalt kontor eller genom distributör på de mindre marknaderna.Innovation har alltid varit ett nyckelord och drivit utvecklingen av interaktiv underhållning framåt.Genom att kombinera media som video, fotografi, motion capture, 3D-rendering, kroppsrendering, datorgrafik, digitalt ljud samt ett stort antal manusförfattare och kompositörer har EA skapat en underhållningsgenre som tilltalar den breda marknaden.Electronic Arts närvaro i Norden inleddes 1995 med ett kontor i Stockholm, så småningom startades även lokala kontor i Köpenhamn, Oslo och Åbo.Electronic Arts Sverige som en egen enhet bildades 2001 och ansvarar idag för försäljning, marknadsföring samt kundsupport i Sverige.På kontoret i Upplands Väsby sitter även en nordisk ekonomi- och lokaliseringsavdelning, totalt arbetar ca 45 personer i Stockholm.De nya medarbetarna kommer att ingå i ett team om 5-6 personer.För alla tjänsterna gäller samma krav/bakgrund: Arbetsuppgifter . Fakturering, utskrift och kuvertering .Räntefakturering . Utställande av manuella debet och kreditfakturor . Utskick av statement - kontoutdrag till kunder . Bokning av betalningar i Sverige, Norge, Danmark och Finland .Kundreskontra - hantering /indrivning av kundfordringar.Mycket kontakt med kunder via telefon och mail . Avstämningar av kundkonton tillsammans med Credit Controller .Behjälplig vid månadsbokslut .Inkassohantering . Backup för Credit Controller Utbildning och erfarenhet Du har någon form av ekonomiutbildning i botten, helst med en påbyggnad och erfarenhet inom kreditområdet.Det är en stor fördel om du tidigare arbetat med inkasso och kundreskontra.Personlighet .Du är noggrann, initiativrik och har framåtanda . Du tycker om att ha kundkontakter och har god kommunikationsförmåga . Du är självgående, har god organisations- och planeringsförmåga . Du trivs med att arbeta i en miljö med högt tempo Övrigt För arbetsuppgifterna krävs god PC-vana och goda kunskaper i Excel.Om du har arbetat i Oracle tidigare är det ett stort plus.Då koncernspråket är engelska krävs det att du behärskar språket väl i tal och skrift.
Kontaktpersoner på detta företaget
Fredrik Johansson
08-586 22 713
Elisabet Holmene
08-58622709
Klara Eidhagen
08-586 22 716
Malin Karlsson
08-586 22 723
Robel Ghirmay
08-586 22 720
Ecaterina Cavieres
08-586 22 719
Joakim Hällström
Joakim Hällström
0765-36 27 12
Ann Nilsson
08-586 22 708
Rekryterare Ecaterina Cavieres
08-586 22 719