OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår ekonomiavdelning, placerad på huvudkontoret i Grimsås, söker vi nu en efterträdare till vår kredithandläggare som går i pension till sommaren.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
Du kommer självständigt att ansvara för, och arbeta med, kredithantering och kundreskontra. Arbetet innefattar bland annat följande ansvarsområden;
- Skapa och underhålla kund- och kreditdata
- Matcha inkommande betalningar
- Kreditbedömning av kunder, uppföljning av kundkrediter
- Intercompany- och bokslutsavstämningar.
- Påminnelser, räntefakturering, krav och inkasso
- Kontakter med rating- och kreditförsäkringsföretag
Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som lägst har gymnasieutbildning, och minst 3 - 5 års relevant arbetslivs-erfarenhet av arbete med kredithantering och kundreskontra. Du har mycket goda datakunskaper, främst i Excel men även gärna Microsoft Dynamics eller liknande system. Arbetet kräver att du är duktig på att uttrycka dig i tal och skrift på svenska samt har goda kunskaper i engelska.
Personliga egenskaper
Som person ser vi att du är kommunikativ då du kommer att ha mycket kundkontakter. Du har förmåga att skapa goda relationer externt och internt. Du kan kombinera eget ansvar och egna initiativ med att vara en lagspelare. Vidare är du en strukturerad och noggrann person med stort engagemang. Du är positiv och har en vilja att lära dig nya saker, samtidigt är du aktiv med att utveckla och förbättra befintliga rutiner.
För ytterligare upplysningar kontakta gärna Yvonne Helgeson, Redovisningschef, tfn 0325-80189. Facklig kontaktperson är Jenny Nyström, tfn 0325-80202.
Välkommen att registrera din ansökan senast torsdag den 10 april 2014 i vårt rekryteringsverktyg som du når via vår hemsida www.nexans.se/jobb.