OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kredithandläggare Vi söker en kredithandläggare till ett av våra kundföretag för ett 3-5 månader långt uppdrag. Företaget är ett av världens ledande inom kontorsutrustning och levererar sina produkter via rikstäckande kedjor och distributörer. Denna tjänst är till det svenska huvudkontoret som ligger i Solna. Arbetsuppgifter I rollen som kredithandläggare skall man hantera kreditkontroll och kreditbedömningar av företag. Man går löpande igenom listor över kunder med förändrad kreditrating och genomför kundreskontraanalyser. I arbetsuppgifterna ingår att regelbundet följa upp kravstoppade fakturor, skicka påminnelser och inkassokrav samt ärenden för betalningsföreläggande. Man sköter även handläggning av tvister, hanterar bestridanden och gör utredningar. Detta innebär att man har fortlöpande kontakt med företagets juridiska ombud. Kvalifikationer och egenskaper Du som söker tjänsten är gymnasieekonom och har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du har en god och bred kunskap om kredithandläggning och inkassohantering. Du har goda datorkunskaper och är en skicklig användare av Microsoft Excel. Erfarenhet av att arbeta i AS400-baserade system och Lotus Notes är en merit. Du har en mycket god svenska och engelska i tal och skrift. Personliga egenskaper som värdesätts är att man är noggrann, strukturerad, flexibel, självständig samt har en god initiativ- och samarbetsförmåga. Vi ser gärna att du sänder in din ansökan med CV och ansökningsbrev så snart som möjligt eftersom rekryteringen kommer att ske löpande.