Kredithandläggare med passion för bolån!

Kredithandläggare med passion för bolån!

Arbetsbeskrivning

Vi vet att bakom varje bolåneansökan finns en människa med en historia. Vi söker därför en Kredithandläggare som vill göra det möjligt för dem att köpa sin drömbostad och samtidigt ha möjlighet till att förbättra sin ekonomi genom ett schysst bolån. Du vill vara med och utvecklas tillsammans med teamet och samtidigt bidra till kundupplevelser i världsklass. Tillsammans ska vi skapa Sveriges bästa bolån!

OM TJÄNSTEN
Välkommen till Skandia. Här kan din insats göra verklig skillnad. Det kräver förstås ditt engagemang och din vilja att utveckla dig själv, kollegorna och affären. Hos oss blandas lång erfarenhet med nya tankar och idéer - vi vill framåt och ge långsiktigt värde. Vi bryr oss på riktigt, om jobbet och om varandra, så vi kan prestera och samtidigt må bra på vägen. Nu ser vi fram emot din ansökan!

Vi söker nu en till kollega till Front Office Låna. Det är ett härligt team där vi jobbar tillsammans för att hjälpa kunder till ett schysst bolån hos oss. Tillsammans med dig är vi nio personer i teamet!

Olivia, Handläggare inom Back office säger såhär om hur det är att arbeta på Skandia:

"Skandia har den anställdes utveckling och välmående i fokus. Jag har sett flera exempel på hur Skandia tar vara på anställda genom att erbjuda kompetensutveckling och nya utmaningar i organisationen."

ARBETSUPPGIFTER
Som Kredithandläggare ansvarar du för kreditbedömning av bolån för Skandiabankens kunder. Du har stor kunskap om kreditgivning samt dess regelverk och du är även med och påverkar utvecklingen av detsamma. Du förväntas även att sträva efter ständig utveckling och effektivisering av processer, vilket är en naturlig del av vardagen. För att hålla hög kvalitet och effektivitet internt delar du gärna din kunskap med kollegor.

VI SÖKER DIG SOM
- Tidigare erfarenhet från bank eller låneförmedlare
- Erfarenhet av kredithandläggning av bolånekrediter
- Har eget kreditmandat
- Stort kundfokus
- Swedsec bolånelicens

Meriterande


* Högskoleexamen inom ekonomi/finans


Vi lägger stor vikt vid dina personliga kompetenser för den här tjänsten.

Som person är du social, öppen och prestigelös och gillar att ge energi på jobbet och tycker om att samarbeta med dina kollegor. Du är även serviceinriktad och noggrann med ett intresse för att skapa goda kundrelationer långsiktigt. Du kan skapa struktur i ditt arbete och driva ditt arbete framåt och kan anpassa dig om oförutsedda saker inträffar.

Övrig information


* Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
* Omfattning: Heltid
* Placering: Kontoret ligger på Lindhagensgatan 86
* Remote: Från början kommer du att arbeta mycket från kontoret för att komma in i arbetet och lära dig alla system. Framåt kommer det att finnas möjlighet att arbeta remote ett par dagar i veckan. Teamet bestämmer gemensamt när man ska ses på kontoret!


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET

Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa.

Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra.

Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning.

Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia.

Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 oktober 2022
  • Ansök senast: 28 november 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


16 november 2024

12 november 2024

1 november 2024

Kredit och Krav handläggare

Kredit och Krav handläggare

31 oktober 2024