Kredithandläggare sökes till en fantastisk arbetsplats!

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag:
Nu söker vi efter en självgående och ambitiös individ för positionen som Kredithandläggare till vår kund, ett välrenommerat företag som arbetar mot en hållbar framtid.

Som Kredithandläggare kommer du att vara en del av vår kunds kreditavdelning och arbeta med att säkerställa kredit- och riskbedömning av nya och befintliga kunder. Rollen medför olika interna kontaktytor över avdelningsgränser, exempelvis kundservice och säljavdelningen.

Detta är en fantastisk chans för dig med tidigare erfarenhet av kredithantering eller liknande, som vill arbeta på en arbetsplats präglad av glädje och en inkluderande arbetsmiljö.

Tjänsten är planerad att starta så snart som möjligt och pågå i minst 1 år. Kontoret är placerat i Bromma med goda kommunikationsmöjligheter.

Då detta är ett konsultuppdrag innebär det att du anställs hos oss på Avanzera och din arbetsplats är hos vår kund. Som konsult hos Avanzera kan du känna dig trygg, du har fast månadslön, betald semester och en dedikerad konsultchef som finns som bollplank under hela vår gemensamma resa.

Är du nyfiken på vad våra konsulter säger om hur det är att arbeta hos oss? Gå gärna in och läs vad våra medarbetare har givit oss för omdöme på:
https://www.reco.se/avanzera-ab


Arbetsuppgifter:
I rollen som Kredithandläggare kommer du bland annat utföra följande uppgifter:

• Analysera och kreditbedöma nya och befintliga företagskunder.
• Granska bokslut och bevaka bolagsförändringar på befintliga kunder.
• Aktivt bevaka och driva in säkerheter för att minimera riskexponering och kundförluster.
• På eget initiativ arbeta aktivt, proaktivt och självständigt med att driva förbättring av processer.
• Maximera cashflow genom effektiv krav- och inkassohantering.
• Agera support internt och externt i frågor som rör kredit och specifika kundärenden.



Din bakgrund:
Vi söker dig som:
För att lyckas i rollen som Kredithandläggare söker vi dig som minst har en fullständig gymnasieexamen samt har erfarenhet av kredithandläggning eller liknande arbetsuppgifter. Kanske har du jobbat som ekonomiassistent med fokus på kundreskontra eller så har du arbetat med inkasso eller säljstöd och är sugen på att lära dig något nytt? Eller så har du arbetat med kredit sedan tidigare och söker dig till nya utmaningar.

Vi värdesätter ett starkt intresse för kredithantering och kundkontakt samt din fallenhet för att hantera olika system.
Goda kunskaper i svenska och engelska är också avgörande för att trivas och vara framgångsrik i rollen.

Personliga egenskaper:
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är:
• Självgående och har förmåga till kreativ problemlösning.
• Initiativtagande
• Analytisk, strukturerad och noggrann.
• Har god förmåga att prioritera arbetsuppgifter.
• Utåtriktad och driven med förmåga att skapa bra relationer internt såväl som externt
• God kommunikationsförmåga på både svenska och engelska.

Vi erbjuder:
• En trygg anställning med möjlighet till flexibla arbetstider
• En stimulerande arbetsmiljö där dina idéer och initiativ uppmuntras.
• Möjligheter till kompetensutveckling inom företaget.
• Förmåner som friskvårdsbidrag och möjlighet till distansarbete.
• Ett team av härliga och engagerade kollegor som ser fram emot att välkomna dig!

Vi ser fram emot att välkomna dig till vår kunds team!






Om oss:
Avanzera grundades 1998. Hos oss får du en personlig konsultchef som är med dig genom hela resan från intervju till uppföljning av uppdraget. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och att vårt samarbete ska bli bra och långsiktigt.

Något som är viktigt för dig som ser dig omkring efter ett nytt jobb är att vi är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag genom Kompetensföretagen vilket innebär att vi har kollektivavtal och försäkringar vilket är en trygghet för dig bland annat genom att du har tjänstepension. En annan trygghet är att vi varit verksamma i mer än 20 år i branschen vilket borgar för att vi arbetar med långsiktiga relationer med både kunder och våra anställda. Vi är det enda bemanningsföretaget som uppmanar alla kunder och anställda att lämna omdömen om oss genom Reco. Här kan du läsa omdömen från våra anställda och våra kunder https://www.reco.se/avanzera-ab. Hoppas att du snart är en av dem som ger oss ett omdöme.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Kalzén
0700-90 54 91
Camilla Jonsson
0854528304
Helena Elvin Guillemain
0854528305
Malin Klingberg
0854528307
Malin Klingberg
08-54528307
Iren Sayar
0700-905 492
Camilla Jonsson
08 - 545 28 304
Malin Klingberg
08-54520307
Cecilia Wiborg

Malin Klingberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avanzera AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 september 2024
  • Ansök senast: 21 oktober 2024

Besöksadress

Box 853, Stockholm
None

Postadress

Box 853
Stockholm, 10137

Liknande jobb


16 november 2024

12 november 2024

1 november 2024

Kredit och Krav handläggare

Kredit och Krav handläggare

31 oktober 2024