OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en engagerad och administrativt lagd Kredithandläggare till vårt affärsområde AFT, som hanterar företagsfakturering med eller utan finansiering. I takt med att AFT utvecklar och breddar sitt produktutbud söker vi en ansvarstagande och noggrann person för arbete med affärsområdets kreditavtal, säkerheter och uppföljning av villkor.
Om rollen
I den här rollen blir du del av ett väletablerat område där man tillsammans arbetar för att bli bättre, utbyta kunskap och samtidigt ha roligt i vardagen. Du är drivande i all hantering, administration och uppföljning av affärsområdets större transaktioner och specialkrediter, till exempel kommersiella fastighetskrediter eller andra lånefaciliteter. Du kommer att ha kontinuerlig kontakt med kunder, banker, mäklare och andra inom ramen för ditt arbete, och du sköter även all administration avseende krediten. Du ges stor möjlighet att styra och utveckla ditt arbete själv, i samverkan med övriga delar av affärsområdet. Du kommer bland annat att:
- Hantera kreditavtal och utbetalningar samt ha kontakt med både kund och externa jurister
- Hantera samtliga säkerheter inklusive uppföljning och värdering av dessa
- Sköta avtalsuppföljning gällande kovenanter och övriga villkor
- Hantera till- och frånträden för tillgångar som pantsatts till Svea
- Ha regelbunden kontakt med kunder, även intern kontakt förekommer samt med övriga intressenter och bearbeta och följa upp kunderna genom hela kreditprocessen från avtalssignering till slutbetalning
- Sammanställning och uppdatering av kreditakter såsom lånedokumentation, säkerheter och övriga formalia inom ramen för externa och interna regelverk
Vem söker vi?
Vi söker dig som har arbetat med företagskrediter tidigare, gärna i en bred roll där du har kommit i kontakt med många olika typer av krediter och skött hela processen från ax till limpa. Vi ser att du har arbetat rådgivande mot företag och har god förmåga att sätta dig in i och förstå deras affärsmodeller och hur detta påverkar kreditrisken. Du har även erfarenhet av och trivs i en roll med mycket kontakter, komplexa avtalsstrukturer och ett emellanåt högt tempo. Vidare har du god administrativ erfarenhet och kommunikativ förmåga, samt kan fånga upp kundens önskemål genom vilket du bygger långsiktiga relationer och affärer. Du har mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, samt goda kunskaper i engelska.
Du har ett stort eget driv, och trivs med att få eget ansvar för hela processen, vilket innebär såväl analytiskt som administrativt arbete. I den här rollen ingår många kontaktytor och det är viktigt att du trivs i en roll med kundkontakt, där du ser till både kund och affär. Du arbetar strukturerat och noggrant, och tar ansvar och ägandeskap för ditt arbete. Eftersom arbetet är väldigt brett och omväxlande trivs du i en föränderlig miljö, samt har förmåga att prioritera och strukturera ditt arbete.
Om Svea
Svea är en koncern med finansiell verksamhet i ett flertal europeiska länder och har över 2000 anställda. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en utpräglat familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna.
Ansökan
Vi tar inte emot ansökningar via mail. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar att tillsätta tjänsten så snart som möjligt, så skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till rekryterare Johanna Rooth på johanna.rooth@svea.com.
Välkommen med din ansökan!