Kredithandläggare/kundreskontraspecialist

Kredithandläggare/kundreskontraspecialist

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Nu söker vi för ett konsultuppdrag dig som har erfarenhet av att jobba inom kredithandläggning/kundreskontra.

- Omfattning: Heltid 100%
- Start: 17e februari
- Längd: 30e juni (under en rekryteringsprocess)

Kunden sitter i Sollentuna och du behöver arbeta på plats på deras kontor i Häggvik.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Du kommer ingå i ett team om 6 personer som arbetar med kundreskontra och kreditgivning för samtliga bolag inom koncernen. I tjänsten ingår dagliga kontakter både externt och internt med frågor som berör hela flödet inom kundreskontra.

• Löpande arbetsuppgifter såsom kreditbedömning och -bevakning, ordersläpp, hantering inbetalningsfiler, utbetalningar,
påminnelse- och inkassohantering och registrering av manuella fakturor
• Att administrera och bevaka säkerheter så som bankgaranti och borgensförbindelser samt kreditförsäkring
• Att genomföra åldersanalys avseende förfallna betalningar
• Att ta fram KPI förfallna fordringar varje månad
• Att rapportera interna mellanhavanden i Ocra (erfarenhet inget krav)
• Att stämma av kundreskontras huvudbokskonton
• Bokföra reserver inför bokslut

Du kommer även arbeta med att dokumentera arbetsuppgifter, processer för en smidig och bra överlämning till den som rekryteras in.

Vem är du?
För att vara aktuell för rollen, så behöver du uppfylla nedan kriterier:

- Du har en utbildning inom ekonomi motsvarande minst gymnasienivå
- Har minst 3 års erfarenhet inom kundreskontra och meriterande är om du har arbetat med kreditbedömning
- Är systemvan och har lätt att sätta dig in i nya system
- Är en van användare av Excel

Har du jobbat i M3 (tidigare Movex) så är det meriterande.

Vi söker dig som vet med dig att du snabbt kommer in i nya arbetsuppgifter, är stresstålig och tycker att det är kul att komma in där inte alla processer är på plats ännu, där du får vara med och påverka. Du är lösningsorienterad, besitter en god kommunikativ förmåga och älskar att ge bra service.

Du kommer in i ett stort familjärt bolag med entreprenörsanda.

Om verksamheten
Tycker du att ovan passar in på dig?
Då är du välkommen att söka tjänsten via länken i annonsen. Urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.

Välkommen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 januari 2025
  • Ansök senast: 26 januari 2025

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


9 januari 2025