Krisberedskapssamordnare

Krisberedskapssamordnare

Arbetsbeskrivning

Vi på SOS Alarm är varje dag med och skapar ett tryggare Sverige. Vi larmar ut hjälpresurser vid olyckor och samhällskriser dygnet runt, årets alla dagar. Vi är ett värderingsstyrt bolag med en vision om ett tryggare Sverige för alla. Utöver det har vi även en central roll i samhällets krisberedskap. Vi är marknadsledande och verksamma inom såväl offentlig som privat marknad, med växande kommersiella tjänsteområden.

SOS Alarms krisberedskapsavdelning har en unik förmåga att identifiera händelser i omvärlden, både nationellt och internationellt. Genom att ständigt samla in uppgifter som vi kan bearbeta och förädla sammanställer vi en unik lägesbild för våra kunder. Vi stödjer våra kunder och andra aktörer med samordning för att optimera åtgärder och beslut. Våra tjänster kan vara avgörande för att våra kunder ska kunna vidta rätt åtgärder för att förebygga, mildra eller helt förhindra oönskade konsekvenser. Uppdraget är det enda i sitt slag i Sverige. Medarbetarna inom avdelningen har en hög kompetens, med hög tillgänglighet och en stark säkerhetskultur där samverkan är medlet för att nå framgång.

Din vardag som krisberedskapssamordnare

Som krisberedskapssamordnare följer, identifierar och aktivt söker du information om händelser och situationer i Sverige och utomlands som kan komma att utvecklas till kriser. Du arbetar operativt och ska bedöma och värdera hur händelser och händelseutvecklingar påverkar det svenska samhället och SOS Alarm. Vid behov ska du kunna leverera den initiala lägesbilden och/eller larma berörda internt inom SOS Alarm och externa kunder såsom myndigheter, kommuner, landsting och privata företag och även ibland kunna lämna en första kommunikation till allmänheten. Vid kriser ska du följa upp åtgärder, sammanställa lägesinformation och medverka i arbetet med att ta fram olika underlag för internt och externt behov.

Som krisberedskapssamordnare arbetar du i schema med kombinerade dag- och nattpass, vardagar som helger. Placering är vid SOS-centralen i Stockholm. Vid anställningsstart kommer du påbörja en introduktionsutbildning som syftar till att ge dig verktygen att verka i rollen som krisberedskapssamordnare. Denna utbildning pågår under åtta veckor och innehåller både teoretiska och praktiska moment.

Vi söker dig

Vi söker dig som är allmänbildad och har goda kunskaper om det svenska samhället med erfarenhet av inhämtning och bearbetning av information. I rollen som krisberedskapssamordnare ser vi det som viktigt att ha en god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift samt ett kommunikativt sinne. Vi ser gärna att du har erfarenhet av operativt arbete dygnets alla timmar inom t.ex. från blåljusvärlden eller säkerhetsbranschen. Kunskaper i de grundregler som styr svensk krisberedskap samt relevant eftergymnasial utbildning ser vi som meriterande.

Som person har du gott omdöme, är flexibel, initiativrik och har hög personlig integritet. Du ska ha förmågan att växla mellan hög och låg arbetsbelastning. Arbetsuppgifterna kräver god samarbetsförmåga både internt och externt. Vidare har du ett stort intresse för omvärldsbevakning kan hantera stora informationsmängder på ett strukturerat och analytiskt sätt.

Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!



Eftersom SOS Alarm är ett säkerhetsklassat företag görs en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (1985:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.



Låter detta intressant? Skicka in din ansökan snarast, dock senast 17 november 2020.

Har du frågor om tjänsten? Kontakta Carl Lagerström, carl.lagerstrom@sosalarm.se.

Har du frågor om rekryteringsprocessen? Kontakta Anne-Marie Berg, anne-marie.berg@sosalarm.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ing-Marie Högberg
031-703 10 56
Sandra Hjerling
031-703 10 51
Stefan Winblad
040-676 98 18
Monica Nordström
08-454 37 58
Tommy Sjölander
060-553311
Gruppchef Camilla Nylén
035-266 70 07
Magnus Backman
063-750816
Anneli Hallberg
031-703 10 52
Hans Danielsson
023-762806
Anders Larsson
054-556314

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SOS Alarm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 november 2020
  • Ansök senast: 22 april 2021

Besöksadress

Kristinehedsvägen 2
None

Postadress

Box 5776
Stockholm, 11487

Liknande jobb


7 oktober 2024

17 september 2024

9 september 2024