Krisberedskapssamordnare - SOS Alarm

Krisberedskapssamordnare - SOS Alarm

Arbetsbeskrivning

Vi på SOS Alarm arbetar för ett tryggare Sverige för alla. Det gör vi genom att hjälpa människor i nödsituationer, hantera larm, koordinera arbete vid olyckor och kriser, samt genom att aktivt bevaka händelser och trender på nationell och global nivå. Vi gör allt detta i samverkan med våra kunder och partners - dygnet runt, årets alla dagar. Många är framför allt bekanta med vår leverans av det nationella nödnumret 112, men vi erbjuder även ett växande antal innovativa tjänster för både den privata och offentliga marknaden. Hos oss får du möjlighet att växa, både yrkesmässigt och som person, samtidigt som du bidrar till något stort och viktigt tillsammans med fantastiska kollegor.

Om krisberedskapsavdelningen

SOS Alarms krisberedskapsavdelning har en unik förmåga att identifiera händelser i omvärlden, både nationellt och internationellt. Genom att ständigt samla in uppgifter som vi kan bearbeta och förädla sammanställer vi en unik lägesbild för våra kunder. Vi stödjer våra kunder och andra aktörer med samordning för att optimera åtgärder och beslut. Våra tjänster kan vara avgörande för att våra kunder ska kunna vidta rätt åtgärder för att förebygga, mildra eller helt förhindra oönskade konsekvenser. Uppdraget är det enda i sitt slag i Sverige. Medarbetarna inom avdelningen har en hög kompetens, med hög tillgänglighet och en stark säkerhetskultur där samverkan är medlet för att nå framgång.



Din vardag som krisberedskapssamordnare

Som krisberedskapssamordnare följer, identifierar och söker du information aktivt om händelser och situationer i Sverige och utomlands som kan komma att utvecklas till kriser. Du arbetar operativt i vår larmcentral och ska bedöma och värdera hur händelser och händelseutvecklingar påverkar det svenska samhället och SOS Alarm. Vid behov ska du larma och leverera den initiala lägesbilden dels till berörda internt inom SOS Alarm dels till externa kunder såsom myndigheter, kommuner, regioner och privata företag. Vid kriser ska du följa upp åtgärder, sammanställa lägesinformation och medverka i arbetet med att ta fram olika underlag för internt och externt behov.

Som krisberedskapssamordnare arbetar du i tvåskift med kombinerade dag- och nattpass, vardagar som helger. Vid anställningsstart kommer du påbörja en introduktionsutbildning som syftar till att ge dig verktygen att verka i rollen som krisberedskapssamordnare.



Vi söker nu dig som har en utbildning eller arbetslivserfarenhet inom krisberedskap. Du har ett gott omdöme, är flexibel och initiativrik samtidigt som du har ett brett säkerhetsmedvetande. Vi ser att du har hög personlig integritet, en mycket god samarbetsförmåga och är prestigelös.

Vi erbjuder dig

- Heltidstjänst för tillsvidareanställning

- Möjlighet att, utöver vårt operativa uppdrag, utvecklas inom våra arbetsområden

- Utbildning under åtta veckor som innehåller både teoretiska och praktiska moment

- Vi arbetar utifrån önskeschemamodellen

- Arbetet sker på plats i Stockholm, nära Hötorget

- 3000 kr i friskvårdsbidrag och andra förmåner som du kan läsa om här, Livet på SOS Alarm - SOS Alarm (https://jobb.sosalarm.se/pages/livet-pa-sos-alarm)



För att arbeta hos oss ska du

- vara svensk medborgare

- kunna uttrycka dig väl i tal och skrift

- ha utbildning eller arbetslivserfarenhet inom krisberedskapsområdet

- ha ett stort intresse för omvärldsbevakning/omvärlden/samhällsfrågor

- ha förmågan att hantera och strukturera stora informationsmängder



Vi ser det som meriterande om du har goda kunskaper om det svenska samhället och de grundregler som styr svensk krisberedskap. Vidare är erfarenhet av inhämtning och bearbetning av information samt kommunikativa och analytiska förmågor meriterande.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta oregelbundna tider då krisberedskapsavdelningen på SOS Alarm är en verksamhet som bevakar samhällsstörningar dygnets alla timmar, årets alla dagar.

Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Startdatum under vinter/våren 2024 enligt överenskommelse.



Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss!

Låter detta intressant? Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan snarast.

SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ing-Marie Högberg
031-703 10 56
Sandra Hjerling
031-703 10 51
Stefan Winblad
040-676 98 18
Monica Nordström
08-454 37 58
Tommy Sjölander
060-553311
Gruppchef Camilla Nylén
035-266 70 07
Magnus Backman
063-750816
Anneli Hallberg
031-703 10 52
Hans Danielsson
023-762806
Anders Larsson
054-556314

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SOS Alarm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 november 2023
  • Ansök senast: 30 april 2024

Besöksadress

Kristinehedsvägen 2
None

Postadress

Box 5776
Stockholm, 11487

Liknande jobb


Larmoperatör Addici Security Stockholm

Larmoperatör Addici Security Stockholm

5 november 2024

Utvecklas på vår larmcentral!

Utvecklas på vår larmcentral!

1 november 2024

Operatörer till Polisens kontaktcenter

Operatörer till Polisens kontaktcenter

30 oktober 2024

Timvikarier larmoperatör/planerare/resurssamordnare

Timvikarier larmoperatör/planerare/resurssamordnare

29 oktober 2024