OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och digitalisera och utveckla vår IT-miljö? Vi söker en driven IT-tekniker till IT-enhetens infrastrukturteam som vill vara med och bidra till Krokoms växtkraft. Vi kan erbjuda dig ett varierat arbete där du får vara en nyckelperson i utvecklingen av kommunens IT-infrastruktur. Hos oss får du möjlighet att göra skillnad!
Om tjänsten
IT-enheten ansvarar för det centrala IT-stödet till kommunens verksamheter med drift, support och utveckling av IT-miljö och telefoni. Enheten är organiserad inom kommunledningsförvaltningen och består för närvarande av 13 medarbetare i rollerna IT-tekniker, IT-samordnare och IT-chef. Inom IT-enheten arbetar vi i team där infrastrukturteamet fokuserar på drift och utveckling av IT-infrastruktur och kundteamet fokuserar på kundstöd och den användarnära IT-miljön.
Som IT-tekniker M365 är du en nyckelperson i arbetet med drift, utveckling och förvaltning av kommunens centrala IT-miljö för digitala arbetsplatser, e-post- och samarbetsplattform i en Microsoft 365 hybridmiljö, samt likande system och infrastrukturtjänster. Tillsammans med IT-enhetens medarbetare bidrar du i en verksamhetsdriven digitalisering och utveckling samt verkar för att IT-miljön är säker, optimal och kostnadseffektiv i ett verksamhetsperspektiv med en centraliserad IT-drift.
Att arbeta som IT-tekniker hos oss
Du agerar som konsult, specialist och problemlösare samt levererar ett professionellt och serviceinriktat arbete vid införande, utveckling, förvaltning och användning av IT-infrastruktur, system och tjänster. Du gör det genom dialog och samverkan med kollegor, representanter från verksamheten, beslutsfattare och leverantörer i olika arbetsgrupper och projekt.
Du kommer att driva, leda och kvalitetssäkra olika projekt inom införande och utveckling av IT-infrastruktur, system och tjänster. Du kommer att ansvara för förvaltning av ett eller flera objekt inom den centrala IT-miljön.
Du kommer att installera, konfigurera och dokumentera, ge information och rådgivning, administrera och övervaka, inventera, planera, ta fram beslutsunderlag och beställa.
Din kompetens
Du har en flerårig arbetslivserfarenhet som IT-systemtekniker. Troligen har du har en IT-teknisk utbildning på lägst gymnasienivå, en bred IT-kompetens kombinerat med en specialistkompetens eller en annan kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
För att lyckas i uppdraget är du drivande och initiativtagande. Du tar stort eget ansvar och trivs att arbeta både självständigt och i team. Du har god samarbetsförmåga och känner dig bekväm med att prata med och inför olika grupper.
Du ska ha god kompetens och dokumenterad erfarenhet inom flera av följande områden:
• Microsoft Windows Server 2019
• Microsoft Active Directory och ADFS
• Microsoft Exchange Server och Outlook
• Microsoft SharePoint Server
• Microsoft 365 Admin Center och Azure AD
• Microsoft 365 Office Apps, Outlook, Teams och OneDrive
• Microsoft 365 Information Protection, Defender och Enterprise Mobility + Security
• Powershell och liknande skriptverktyg
Det är också meriterande om du har kompetens inom något av följande områden:
• Microsoft 365 Certifiering
• Federations- och autentiseringslösningar
• IT-systemförvaltning
• IT-säkerhet
• Change Management
Du arbetar strukturerat och målinriktat med förbättring i fokus. Du ser helheten, har lätt för att prioritera samtidigt som du är flexibel och levererar i tid.
Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift, kan kommunicera på IT-teknisk nivå och samtidigt göra detta begripligt för andra.
B-körkort är ett krav.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet i denna rekryteringsprocess.
Värdegrund och växtkraft
Vårt arbete ska genomsyras av våra värdeord
• Välkomnande - Här är alla välkomna!
• Modig - Vi har mod att anta utmaningar, vi tänker annorlunda och vi vågar fatta beslut.
• Nära - Vi är tillgängliga och sätter dem vi är till för i första rummet.
• Pålitlig - Vi är professionella, tänker långsiktigt och arbetar hållbart.
Vi gör plats för din växtkraft!
I vår kommun ska alla kunna vara med och påverka. Närheten och tryggheten människor emellan skapar förutsättningar för mod, idéer och glädje. Vår vision är att ge plats för växtkraft – för företagare, familjer och för dig som medarbetare. Att jobba i Krokoms kommun innebär stora möjligheter att utvecklas. Vill du växa med oss?
Övrigt
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Tjänsten är säkerhetsklassad enligt lag (2018:585) säkerhetsskyddslagen. Säkerhetsprövning med registerkontroll och bakgrundkontroll genomförs på slutkandidat.
Fackliga företrädare nås genom kommunens växel 0640-161 00.
Ansökan och kontakt
I denna rekryteringsprocess har Krokoms Kommun valt att samarbeta med Adecco.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult:
Olof Lundberg på olof.lundberg@adecco.se eller 073-684 77 81
Har du frågor angående din ansökan, var god kontakta Adeccos kandidatsupport via info@adecco.se
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
Sista ansökningsdag: 2023-01-27
Vi välkomnar din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147