Kronofogden söker handläggare till kundservice i Sundbyberg

Arbetsbeskrivning

Kan du konsten att balansera?

Som medarbetare vid Kronofogden har du en viktig opartisk roll i samhället. Det är vår uppgift att se till att den som har pengar att fordra ska få hjälp att driva in dem. Men det är också vår uppgift att se till att den som har en skuld att betala ska få stöd och vägledning för att reda ut sin situation. Balans i ekonomin helt enkelt. Det är ofta både utmanande och givande. Är du rätt person för jobbet?

Vi söker nu nya medarbetare till vår kundservice med placering i Sundbyberg.

Ditt nya jobb

innebär att via telefon och e-post besvara frågor från privatpersoner och företag. Du hanterar en stor mängd inkommande samtal och e-post och du arbetar med telefonen, datorn och olika hjälpsystem som främsta arbetsredskap. Du förutser kundens behov och ser kunden ur ett helhetsperspektiv. Kundservice är ofta kundens första kontakt med Kronofogden och vårt ansikte utåt. Arbetet ställer mycket höga krav på dina personliga egenskaper och din förmåga att möta människor och se lösningar på olika situationer.

Arbetet ställer också stora krav på den kommunikativa förmågan som leder till att vi skapar förtroende i mötet med våra kunder. Du är lyhörd inför kundens behov och kan på ett enkelt sätt ge vägledning och korrekt information till kunden. Du kommer arbeta i team tillsammans med ca 15 kollegor och vi sitter i ett öppet kontorslandskap.

Vi söker dig som


• har allmän behörighet till högskola/ universitet
• har relevant och aktuell erfarenhet av liknande arbetsuppgifter där huvudarbetsuppgiften varit att bemöta kunder via telefon och e-post
• visar ett stort engagemang, kundorienterat förhållningssätt, drivs av att ge kunder bra service samt gillar att prata med kunder i telefon
• är mål och resultatinriktad
• är van att strukturera ditt arbete och kan agera, prioritera och behålla lugnet även vid arbete under tidspress
• är lyhörd, har god analytisk förmåga och kan hitta innovativa lösningar
• har mycket goda datorkunskaper och kan arbeta i flera olika hjälpsystem samtidigt
• kan uttrycka dig väl både skriftligt och muntligt på svenska och engelska
• har mycket god pedagogisk förmåga att förmedla kunskap och information på ett lättförståeligt sätt
• har god samarbetsförmåga, självkännedom, personlig mognad och kan visa empati
• tar ansvar för ditt lärande, delar med dig av kunskaper och erfarenheter till andra samt anpassar dig lätt till nya förutsättningar i verksamheten.

Då vi arbetar med att ta emot ett stort antal inkommande samtal samt besvarar en stor mängd e-post ser vi att det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av det. Vi ser även att det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete i kundservice där du bemött kunder som befinner sig i svåra situationer.

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och vi vill att du delar våra värden – offensiv, pålitlig och hjälpsam.

Våra öppettider är vardagar 08:00 – 18:00 och arbetstiden är schemalagd där du själv i viss mån har möjlighet att påverka din arbetstid.

Kronofogden tillämpar provanställning.

Urvalstester kan komma att användas.

Läs mer om Kronofogdens verksamhet på www.kronofogden.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Marcelo Olivares, teamchef
010-578 36 12
Joakim Strömberg, teamchef
010-578 37 17
Pär Stuberg, facklig kontaktperson ST
010-577 64 27
Susanne Madsen, facklig kontaktperson Saco
010-577 64 30
Bo Söderkvist, HR-konsult
010-574 93 69
Patrik Willhans , Teamchef
010-5783643
Malin Almkvist Klaesson, facklig kontaktperson ST
010-578 38 68
Lars Nilsson , facklig kontaktperson Saco
010-5783591
Paulina Estephan, HR-konsult
0767-252 28 74
Ulrika Klasa, teamchef
010-579 22 53

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kronofogdemyndigheten
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 24 augusti 2015

Besöksadress

Sundbyberg
None

Postadress

.
., .

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024