Kund- och assistentansvarig

Kund- och assistentansvarig

Arbetsbeskrivning

Beskrivning
Till vår assistansverk söker vi nu en Kund- och assistentansvarig som skall fungera som kontaktperson till våra kunder och vara delaktig i arbetet med att utveckla verksamheten.

Vi söker dig som är driven och som har förmågan att skapa förtroende och bygga relationer med både kunder och personal. Som person har du ett positivt bemötande, har lätt för att samarbeta och det är viktigt att du har en förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Erfarenhet av arbetsledande uppgifter inom personlig assistans är meriterande. En god administrativ förmåga är en förutsättning för tjänsten.

Då verksamheten vänder sig till kunder runt om i landet innebär arbetet en del resor.

Arbetsuppgifter
Som kund- och assistentansvarig hos oss erbjuder vi dig ett stimulerande och spännande arbete där möjligheten att påverka och växa i din yrkesroll är stor. Kund- och assistentansvariga på Move & Walk Assistans har personalansvar och däri ingår att vara ett stöd åt våra arbetsledare, rekrytera personliga assistenter, arbeta med kvalitetssäkring, kompetensutveckling, samordning, säkra för en god arbetsmiljö, metodhandleda etc. I tjänsten ingår också ett ekonomiansvar på resultatenhetsnivå.

Tjänsten innebär att vara kontaktperson till våra kunder, att du har kunskap om gällande lagstiftning ser vi som självklart. Du ska värna om den enskilde kundens rätt till ett självständigt liv och integritet, samtidigt som du ska se till att arbetsmiljö och övriga personalvillkor och lagar upprätthålls. Du kommer även medverka på mässor och arrangera olika kundevenemang. Move & Walks kund- och assistentansvarig är ansiktet utåt och vi sätter stor vikt vid att Du har förmågan att kunna samarbeta över verksamhetsgränserna. Du kommer ingå i affärsområdets ledningsgrupp,

Då verksamheten vänder sig till kunder runt om i landet innebär arbetet en del resor.

Tillsättning sker så snart som möjligt med hänsyn till möjlig uppsägningstid.

Vårt kontor ligger central i Huvudsta centrum

Kvalifikationer
- Du har högskoleutbildning som av arbetsgivaren prövas lämplig.

- Ditt arbetssätt skall kännetecknas av god samarbetsförmåga, handlingskraft, helhetssyn och förmåga att skapa ett positivt arbetsklimat.

- Du har erfarenhet inom privat eller kommunal verksamhet

- Du har goda kunskaper om relevanta lagar: LSS, SoL, Arbetsmiljölagen, Arbetstidslagen m.fl.

- Du är engagerad, flexibel och har prioriteringsförmåga.

- Du har en god administrativ förmåga.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Villkor
- Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal med Almega och Vision

- Vi har en förmånsportal och privat sjukvårdsförsäkring som våra anställda kan ta del av efter provanställning

- Friskvård upp till 3000 kr/heltid

- Vi har en hybridliknande arbetsplats

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Move&Walk Assistans
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 oktober 2022
  • Ansök senast: 21 november 2022

Liknande jobb


Enhetschef till Rehab samt Öppen verksamhet med inriktning senior

Enhetschef till Rehab samt Öppen verksamhet med inriktning senior

23 december 2024

20 december 2024

Vårdenhetschef till Psykiatrimottagning Affektiva i Uddevalla

Vårdenhetschef till Psykiatrimottagning Affektiva i Uddevalla

20 december 2024