Kund- och ekonomiadministratörer till Sundsvalls Energi

Kund- och ekonomiadministratörer till Sundsvalls Energi

Arbetsbeskrivning

Målet och drivkraften för oss på Sundsvall Energi är att våra verksamheter el, fjärrvärme, fjärrkyla, energitjänster, laddtjänster, solceller och återvinning ska vara bra både för människorna och miljön samt bidra till Sundsvallsregionens fortsatta utveckling. Vi är det lokala alternativet på energimarknaden och står för mod, helhetssyn och öppenhet i våra relationer. Den huvudsakliga produktionen av fjärrvärme och el sker vid Korstaverket. Vid Blåberget hanterar vi avfall för material- och energiåtervinning samt deponering. Sundsvall Energi ägs av Sundsvalls kommun och ingår i Stadsbacken AB. Vi är cirka 120 medarbetare och omsätter cirka 680 Mkr. Vi arbetar för en hållbar utveckling i Sundsvall och lägger stor vikt vid en jämställd och drogfri arbetsplats.

Sundsvall Energi söker dig som tillsammans med motiverade och kompetenta medarbetare vill arbeta klimatsmart och bidra till att utveckla Sundsvallsregionen. Vi söker två kund- och ekonomiadministratör.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som Kund- och ekonomiadministratörer kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att:
• Inom eget ansvarsområde följa upp och analysera utfall av måltal samt lämna förslag på förbättringsåtgärder
• Hantering av felaktiga fakturor
• Fakturering
• Ansvar för att anmäla/registrera upptäckta avvikelser i avvikelsehanteringssystem
• Utföra arbetsuppgifter i verksamheten enligt överordnad chefs direktiv
• Följa gällande rutiner och instruktioner
• Utifrån befattning ansvara för att utveckla egen yrkeskompetens
• Arbeta mot bolagets- och den egna avdelningens/enhetens mål
• Omvärldsbevakning som input till utveckling av eget ansvarsområde
• Ansvarig för beställning av kontorsmaterial, fika m.m.
• Ansvarig för administration avseende poolbilar
• Posthantering
• Kontakter med fastighetsägaren

KVALIFIKATIONER
Du har relevant utbildning på gymnasienivå samt yrkeserfarenheter inom kompetensområdet. För att trivas i rollen som kund- och ekonomiadministratör hos oss har du ett stort intresse för ekonomi och ett självgående och strukturerat arbetssätt. Du är noggrann och ansvarsfull och det är viktigt för dig att leverera arbetsuppgifter med hög kvalitet i rätt tid. Vi ser gärna att du är en lagspelare som trivs med att samarbeta med andra.

Du ska ha minst fem års yrkeserfarenhet av administrativt arbete, kundservice, kundkontakter och du har tillämpat och förstår affärsmässiga principer. Du har även arbetat i ekonomisystem, administrativa system, uppföljningssystem, administrativa IT-program, som exempelvis MS Word, Excel, Power Point och Outlook. Vidare har du god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på både svenska och engelska.

Dina erfarenheter har inneburit kontakter med myndigheter och leverantörer samt gett dig erfarenhet från tillämpliga lagar och föreskrifter inom yrkesroll. Som person är du utåtriktad, nyfiken, initiativrik, drivande, serviceinriktad och flexibel. Du har god samarbetsförmåga som bidrar till goda relationer. Du tycker om att arbeta i ett högt tempo och har förmåga till ett helhetstänk.

Det är meriterande om du har erfarenhet av fakturahantering samt eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi.

Tjänsterna är dels en tillsvidaretjänst som kan inledas som en provanställning, heltid, samt en särskild visstidsanställning, heltid, under ett år. Båda tjänsterna har sin placering vid vårt huvudkontor i Sundsvall. B-körkort är ett krav. Beskriv i din ansökan vilken av tjänsterna som du ansöker till.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sundsvall Energi AB
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 november 2023
  • Ansök senast: 24 november 2023

Liknande jobb


20 december 2024