Kund- och leverantörsansvarig administratör till Urteknik, Skövde

Kund- och leverantörsansvarig administratör till Urteknik, Skövde

Arbetsbeskrivning

Just nu söker vi en kund- och leverantörsansvarig administratör till Urteknik i Skövde, en av landets äldsta och mest meriterande klockverkstäder av klockor och armbandsur. Vår klockverkstad är certifierad för bland annat Tag Heuer, Omega, Certina, Tissot, Ebel och MALM. Har du några års erfarenhet av kundansvar och/eller administrativt arbete och vill vara del av ett mindre företag som värdesätter kvalitet, hantverk och hög service? Ansök då redan idag, vi tillämpar löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten med kort varsel.

Om Urteknik
Företaget grundades 1976 och har anor från urmakeriverkstäder i Skövde från tidigt 1900-tal. Sedan år 1995 är man Tag Heuers certifierade serviceverkstad som också är det huvudsakliga varumärket som det arbetas med. Vidare är Urteknik certifierad för de välkända klockmärkena Omega, Certina, Tissot med flera. På Storgatan 12, mitt i Skövdes centrala delar och på Hertig Johans Torg, återfinns vi i ombonade och väl tilltagna lokaler. Med internationella partners, leverantörer och kunder är Urteknik en väletablerad verksamhet i den mycket spännande och klassiska klockbranschen.

Dina arbetsuppgifter
Du som kundansvarig administratör kommer i det dagliga arbetet vara en viktig pusselbit i verksamheten med ansvar för företagets kunder, leverantörer, orderläggning, logistik och support. Du är spindeln i nätet med mångsidiga arbetssysslor där Du är företagets röst utåt mot kunder och leverantörer, beställer komponenter och reservdelar till avancerade lyxklockor, packar och skickar paket världen över och inte minst stöttar ditt team med allt det varierande administrativt arbete som uppstår vid service av armbandsur.
Du är ansvarig för kunder och kommunicerar med dessa på svenska och engelska via telefon, mejl, i receptionen och livechat på hemsida
Du är ansvarig för leverantörer och kommunicerar med dessa på vältalig affärsmässig engelska
Du är ansvarig för beställning av reservdelar till klockor, packningsemballage, materiel till kontoret mm
Du ingår i ett team om 3-4 urmakare där Du är ensam administratör och väsentlig för att urmakarnas serviceärenden flyter problemfritt.
Du arbetar i lager-, ärende- och affärssystem


Din profil
För att lyckas i denna rollen ser vi att Du har minst ett par års erfarenhet av administrativt arbete och/eller erfarenhet av kundansvar. Du som person är social och serviceinriktad och drivs av att hjälpa personer i din omgivning. Du tycker om att få vara flexibel i ditt arbete som speglas av ordning och struktur. Du är vetgirig och tycker om att själv söka upp kunskap och förståelse.
Ett par års arbetslivserfarenhet
Goda kunskaper i svenska och engelska, meriterande om du talar och skriver på franska och/eller tyska
Serviceinriktad
Goda kunskaper i Officepaketet
Kundvana
Systemvana

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skövde Urteknik
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 oktober 2022
  • Ansök senast: 11 november 2022

Liknande jobb


25 november 2024

Orderhandläggare

22 november 2024

22 november 2024