OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I rollen som kund- och logistikkoordinator hos Adlogistics kommer du få ta ett stort eget ansvar för dina arbetsuppgifter och det kommer finnas stora utvecklingsmöjligheter för dig som person i bolaget. Dina arbetsuppgifter kommer innebära att besvara inkommande samtal, mejl, boka frakter, hantera reklamationer samt vara länken mellan kunderna och underleverantörerna gällande lager och transportrelaterade frågor.
Kompetenskrav
Vi tror att du idag arbetar med liknande arbetsuppgifter som kan innebära att du besitter den erfarenhet vi söker alternativt att du har 3-5 års erfarenhet av administration, gärna inom logistikbranschen. Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav och vi ser gärna att du har erfarenhet av MS Office och Outlook. Meriterande med kunskaper i Pyramid.
Personliga egenskaper
Som person är du ansvarsfull och slutför alltid påbörjade arbetsuppgifter. Du förstår vikten av att återkoppla både internt och till våra kunder/varuägare, underleverantörer och slutkunder. Vidare är du noggrann, kommunikativ och proaktiv i ditt arbetssätt
Arbetsplatsen är belägen i Adlogistics lokaler på Strandbergsgatan 61 i Stadshagen på Kungsholmen i Stockholm.
Om Företaget
Adlogistics startades 2012 och är en framgångsrik 4PL aktör. Vi vänder oss till importörer och distributörer av varor som outsourcar hela eller delar av sitt logistikflöde.
Adlogistics hanterar bokningar, förfrågningar, håller koll på data och logistik och blir således helt eller delvis våra kunders externa logistikavdelning.
Adlogistics skräddarsyr lösningar efter våra kunders olika logistikbehov. Skillnaden mellan att ha en egen logistikavdelning på företaget mot att anlita Adlogistics är att ett renodlat 4PL företag har ett bredare nätverk och kan därmed presentera mer kostnadseffektiva lösningar.
Adlogistics hanterar idag varor främst inom livsmedel och samtliga varuslag såsom kolonial-, kyl- och frysvaror. Våra transportlösningar är rikstäckande inom Sverige och om behov finns ordnar vi med import- och exportlösningar.
Att våra kunder och slutkunder alltid är i fokus ser vi som det absolut viktigaste. Vi gör alltid det lilla extra för att våra kunder och deras slutkunder ska uppleva att vi alltid har deras affär för ögonen.
Vår framgång bygger på vårt lösningsorienterade och personliga sätt kombinerat med hög tillgänglighet med kunden i fokus. Vi fokuserar på kvalitet för våra kunder vilket gör att vi växer tillsammans med dem.
Hos oss är beslutsvägarna korta och som ny medarbetare kommer det finnas stor möjlighet att påverka dina framtida möjligheter.
Ansökan
Har annonsen fångat ditt intresse? Vi välkomnar din ansökan redan idag!
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Denna rekrytering genomförs i samarbete mellan Adlogistics och WE:SOURCE, för ytterligare information om tjänsten kontaktar du ansvarig rekryterare, Margareta Meek genom att mejla margareta.meek@we-source.se.