OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Vi är en medlemsägd, kooperativ organisation med uppgift att bygga och erbjuda prisvärda bostäder för våra 36 000 medlemmar och även leverera en riktigt bra förvaltning. Vi är den nordligaste av de regionala HSB-föreningarna och verkar från Umeå i söder till Kiruna i norr. Vårt uppdrag är att i samverkan med medlemmarna skapa "Det goda boendet". Våra tydliga värderingar Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan genomsyrar hela vår verksamhet. Visionen är att vara den aktör som har det bästa anseendet hos alla våra intressenter när det gäller boendet.
Beskrivning
På vår avdelning Kund- och medlemsservice arbetar 20 stycken kund- och medlemsrådgivare placerade på våra 9 orter. Tillsammans hjälper vi våra kunder som främst är bostadsrättsföreningar samt våra medlemmar. Via telefon, mejl och besök besvarar vi frågor, handlägger och är rådgivande kring avtalshantering, medlemsfrågor och allt som rör "Det goda boendet". Till vårt kontor i centrala Luleå söker vi en kund- och medlemsrådgivare med start enligt överenskommelse. Tjänsten är ett föräldravikariat.
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består av avtalshantering och medlemsfrågor där du tar emot kunden via telefon, digitala kanaler eller besök. Ärendehantering och kontakt med boende och medlemmar är ett stort inslag i det dagliga arbetet. De största inslagen är:
- Rådgivning och service kring HSB Bosparande.
- Service och hantering av hyreslägenheter, bostadsrätter och övriga hyresobjekt
- Förberedelser för våra avisering- och betalärenden.
- Stöd och service i medlemsfrågor.
På sikt ser vi gärna att du tar dig an rollen som HSB-ledamot, dvs. medverkar i en bostadsrättsförenings styrelse. Där stödjer du styrelsen i deras arbete och tillvaratar medlemmarnas intressen. Vi tror att du som söker trivs med förändringar och ser långsiktigt på denna tjänst.
Personliga egenskaper
Arbetet innebär att du arbetar nära kunden och är vårt ansikte utåt. Vi lägger därför stor vikt vid den sociala kompetensen. Du tycker om att hitta lösningar, prova nya saker och är öppen för en intern karriärutveckling. Vi söker dig som sätter upp höga mål för dig själv och arbetar hårt för att nå dem. Du kommunicerar tydligt, engagerat och på ett förtroendeingivande sätt samt har intresse och förmåga att hjälpa våra kunder.
Du ska ha förmåga att arbeta såväl självständigt som i grupp. Vi förutsätter att du delar våra värderingar och att ditt agerande gentemot medlemmar och kunder utgår ifrån dem.
Kvalifikationer
Då dator och telefon är våra främsta arbetsredskap ser vi att du som söker har god telefon- och datorvana samt god förmåga att lära sig nya system. Har du tidigare arbetat med telefon, chatt eller liknande digitala kontaktvägar ser vi det som meriterande.
Vi erbjuder
Ett stimulerande arbete i en utvecklingsdriven organisation. Hos oss får du arbeta i en dynamisk verksamhet med utgångspunkt i våra grundläggande värderingar: Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan.
Vill du veta mer? Kontakta Teamchef Kund- och medlemsservice Nadja Nilsson tel. 010-3032011
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum som är 28/6. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Julia Rofors
Joakim Axelsson
Magnus Gustafsson
Björn Pettersson
Per-Anders Olsson
Lise-Lei Hugosson
Lise-Leo
Kari Svedevall
Sophie Karlsson