Kund- och medlemsrådgivare Kiruna

Kund- och medlemsrådgivare Kiruna

Arbetsbeskrivning

Om oss

Vi är en medlemsägd, kooperativ organisation med uppgift att bygga och erbjuda prisvärda bostäder för våra 36 000 medlemmar och även leverera en riktigt bra förvaltning. Vi är den nordligaste av de regionala HSB-föreningarna och verkar från Umeå i söder till Kiruna i norr. Vårt uppdrag är att i samverkan med medlemmarna skapa "Det goda boendet". Våra tydliga värderingar Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan genomsyrar hela vår verksamhet. Visionen är att vara den aktör som har det bästa anseendet hos alla våra intressenter när det gäller boendet.

Beskrivning

På vår avdelning Kund- och medlemsservice arbetar 20 stycken kund- och medlemsrådgivare placerade på våra 9 orter. Tillsammans hjälper vi våra kunder som främst är bostadsrättsföreningar samt våra medlemmar. Via telefon, mejl och besök besvarar vi frågor, handlägger och är rådgivande kring avtalshantering, medlemsfrågor och allt som rör "Det goda boendet". Vår strategi är att finnas nära våra kunder, då vi till största del är ett tjänstelevererande företag och är beroende av att skapa nära och långsiktiga relationer med våra kunder och medlemmar. Vill du vara med och bidra till "Det goda boendet" och vara ansiktet utåt är det här rätt tjänst för dig!

Till vårt kontor i Kiruna söker vi en Kund- och medlemsrådgivare med start enligt överenskommelse. Tjänsten är ett vikariat under ett år, dock längst till och med 2022-08-28.

Arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna består av avtalshantering och medlemsfrågor där du tar emot kunden via telefon, digitala kanaler eller besök. Ärendehantering och kontakt med boende och medlemmar är ett stort inslag i det dagliga arbetet. De största inslagen är:

- Rådgivning och service kring HSB Bosparande.
- Service och hantering av hyreslägenheter, bostadsrätter och övriga hyresobjekt
- Förberedelser för våra avisering- och betalärenden.
- Stöd och service i medlemsfrågor.


På sikt ser vi gärna att du tar dig an rollen som HSB-ledamot, dvs. medverkar i en bostadsrättsförenings styrelse. Där stödjer du styrelsen i deras arbete och tillvaratar medlemmarnas intressen.

Personliga egenskaper

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekryteringsprocess. Vi söker dig som är:

- Relationsskapande och serviceinriktad både gentemot kunder och kollegor
- Driven
- Problemlösande och initiativtagande
- Resultatinriktad och drivs av att sätta mål för ditt arbete


Det är viktigt att du har förmåga att arbeta såväl självständigt som att samarbeta med dina kollegor inom hela organisationen oavsett avdelning eller ort. Vi förutsätter att du delar våra värderingar och att ditt agerande gentemot medlemmar och kunder utgår ifrån dem.

Kvalifikationer

Då dator och telefon är våra främsta arbetsredskap ser vi att du som söker har god telefon- och datorvana samt god förmåga att lära dig nya system. Har du tidigare arbetat med telefon eller digitala kontaktvägar ser vi det som meriterande.

Vi erbjuder

Ett stimulerande arbete i en utvecklingsdriven organisation. Hos oss får du arbeta i en dynamisk verksamhet med utgångspunkt i våra grundläggande värderingar: Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan.

Vill du veta mer? Kontakta Teamchef Kund- och medlemsservice Lena Silver tel: 010-303 20 38

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum som är 23 augusti 2021.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Julia Rofors

Joakim Axelsson

Magnus Gustafsson

Björn Pettersson

Per-Anders Olsson

Lise-Lei Hugosson

Lise-Leo

Kari Svedevall

Sophie Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HSB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 augusti 2021
  • Ansök senast: 23 augusti 2021

Besöksadress

Kungsgatan 25 B
None

Postadress

Box 1226
VÄNERSBORG, 46228

Liknande jobb


Handläggare till Ackordscentralen Umeå

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

22 november 2024

20 november 2024