OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
HSB Norr är den nordligaste av de regionala HSB-föreningarna och verkar från Umeå i söder till Kiruna i norr. Vi ägs av våra ca 40 000 medlemmar och vårt uppdrag är att tillsammans skapa det goda, hållbara boendet. Vårt tjänsteutbud är brett och innefattar förvaltningstjänster och tjänster inom fastighetsutveckling, nyproducerade bostadsrätter, hyresrätter, bosparande och medlemskap för bostadsrättsföreningar och individuella medlemmar. Vi arbetar för ökad resurseffektivitet, minskad klimatpåverkan samt utveckling av hållbara tjänster och produkter. HSB är också en viktig samhällsaktör som bidrar till ett inkluderande samhälle som värdesätter jämställdhet och mångfald.
Delar du vår passion för att skapa framtidens hållbara boenden?
Beskrivning
På vår avdelning Kund- och medlemsservice arbetar 20 stycken Kund- och medlemsrådgivare placerade på våra 9 orter. Tillsammans hjälper vi våra kunder som främst är bostadsrättsföreningar samt våra medlemmar. Via telefon, mejl och besök besvarar vi frågor, handlägger och är rådgivande kring avtalshantering, medlemsfrågor och allt som rör "Det goda boendet". Vår strategi är att finnas nära våra kunder, då vi till största del är ett tjänstelevererande företag och är beroende av att skapa nära och långsiktiga relationer med våra kunder och medlemmar.
Vill du vara med och bidra till “Det goda boendet” och vara ansiktet utåt är det här rätt tjänst för dig!
Till vårt kontor i Luleå söker vi en Kund- och medlemsrådgivare med start enligt överenskommelse.
Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består av avtalshantering och medlemsfrågor där du tar emot kunden via telefon, digitala kanaler eller besök. Ärendehantering och kontakt med boende och medlemmar är ett stort inslag i det dagliga arbetet. De största inslagen är:
- Rådgivning och service kring HSB Bosparande.
- Service och hantering av hyreslägenheter, bostadsrätter och övriga hyresobjekt
- Förberedelser för våra avisering- och betalärenden.
- Stöd och service i medlemsfrågor.
På sikt ser vi även att du tar dig an rollen som HSB-ledamot, dvs. medverkar i en bostadsrättsförenings styrelse. Där stödjer du styrelsen i deras arbete och tillvaratar medlemmarnas intressen.
Personliga egenskaper
Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekryteringsprocess. Vi söker dig som är:
- Relationsskapande och serviceinriktad både gentemot kunder och kollegor
- Driven
- Problemlösande och initiativtagande
- Resultatinriktad och drivs av att sätta mål för ditt arbete
Det är viktigt att du har förmåga att arbeta såväl självständigt som att samarbeta med dina kollegor inom hela organisationen oavsett avdelning eller ort. Vi förutsätter att du delar våra värderingar och att ditt agerande gentemot medlemmar och kunder utgår ifrån dem.
Kvalifikationer
Då dator och telefon är våra främsta arbetsredskap ser vi att du som söker har god telefon- och datorvana samt god förmåga att lära dig nya system. Har du tidigare arbetat med telefon eller digitala kontaktvägar ser vi det som meriterande.
Vi erbjuder
Ett stimulerande arbete i en utvecklingsdriven organisation. Hos oss får du arbeta i en dynamisk verksamhet med utgångspunkt i våra grundläggande värderingar: Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan.
Vill du veta mer? Kontakta Teamchef Kund- och medlemsservice Lena Silver tel: 010-303 20 38.
Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum som är 13 februari 2022.
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Julia Rofors
Joakim Axelsson
Magnus Gustafsson
Björn Pettersson
Per-Anders Olsson
Lise-Lei Hugosson
Lise-Leo
Kari Svedevall
Sophie Karlsson